/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Det driller
Fra : zxl14
Vist : 303 gange
30 point
Dato : 14-04-05 21:22

Jeg har købt lidt nyt til nemlig…
AMD 3000+,64 bit
GeForce 6600GT
Abit AN8 NForce4
Ram og andet

Jeg formater min harddisk og geninstallere min version af XP prof. , jeg har en CD med servicepack2, som jeg også installerer, men jeg kan så ikke komme på nettet.
Jeg vælger så at afinstallere SP2 igen, og nu kan jeg så godt komme på nettet.
Nu har jeg så det problem at jeg ikke kan logge på f.eks. Messenger eller hente opdateringer til CS.
Jeg har så prøvet at slå firewall fra men det hjælper stadigvæk ikke, der sker åbenbart en blokering et eller andet sted.
Så jeg håber virkelig der er en der kan løse knuden for mig.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 40 point
Dato : 14-04-05 21:58

Du har afindstalleret sp2 - men du kan også gå tilbage til før sp2 (gendannelsespunkt)
Prøv at kigge her:
http://www.kandu.dk/dk/tip/9317

Kommentar
Fra : zxl14

Dato : 14-04-05 22:05

mener du det er min nu slettede sp2 der er årsagen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-05 22:20

Hvis messenger kører mens du indstallerer sp2 vil XP udelukke den, for det oplevede jeg.
Og måske hænger denne udelukkelse endnu.

Godkendelse af svar
Fra : zxl14

Dato : 14-04-05 22:54

Tak for svaret emesen. Du havde fuldstændig ret. Men det betyder vel så, at jeg aldrig kan få installeret SP2 ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-05 23:51

Når du lægger sp2 ind skal der være så lidt "kørende" som muligt nede ved uret.
Har du andre firewall så slå XP firewall fra - det er ikke alle firewall der kan sammen med XP.
Men lige inden du lægger sp2 ind så kig lige i enhedshåndtering om der nogen gule spørgsmålstegn.