/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
sommerfugl chiclide ( Mikrogeophagus ram~
Fra : Niqo
Vist : 1084 gange
100 point
Dato : 14-04-05 17:08

hey .

har 5 sommerfugl chiclider ( Mikrogeophagus ramirezi ) , som også er på denne side her : http://users.kent.net/~lisab/Mramirezi.html
de to af dem er størst, og er Orange på hovedet, mens de 3 andre er mindre og hvide ...
det jeg ville spørge om er : den ene som er Orange i hovedet er begyndt at blive tyk , og gemme sig lidt. det har den gjordt i et par dage nu . hva er det tegn på?

nogen som også kender en side hvor man kan læse om dem? :)

MVH NIQO

http://users.kent.net/~lisab/Mramirezi.html

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 17:22

Hej NIQO!

Prøv at gå ind på denne side, der er bl.a. en brevkasse hvor du kan komme i kontakt med andre Akvarister.

http://www.tropheus-siden.dk/

Håber det hjælper dig. Hilsen Arne

P.S.: Det kan godt være at det tager et par dage, men de folk er eksperter.

P.P.S.: Du har lagt dit spørgsmål 2 gange i samme kategori, skynd dig at slette det andet før nogen svarer på det. Så sparer du pointene.

M.v.h. Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-05 17:43

Ved du om det er hanner eller hunner?
Normalt er Sommerfuglecichlider ikke hvide på hovedet.
Både han og hun er orangegul.
Men hannens forreste del af rygfinnen er forlænget ligesom en "top" af finnetråde, og disse er som regel sorte.
Og ligeledes er hannens gatfinne (den bageste under bugen) mere spids i det, hvor hunnens er rund.

Hvis du ud fra dette her, mener at den der gemmer sig og er tyk, kan være en hun, var den mulighed, at den er fuld af æg.
Men de er svære at formere, fordi de selv plejer at æde æggene inden de bliver klækket.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : sonnic

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-05 18:04
Godkendelse af svar
Fra : Niqo

Dato : 15-05-05 20:38

Tak for svaret sonnic.