/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Familien Bille, Nødebo
Fra : BarsKill
Vist : 2913 gange
150 point
Dato : 12-04-05 08:20

Jeg er ren novice , og vil i første omgang høre om der er nogen der kender min familie:
Lars Bille, Julius Bille, Johan Bille - smede i Nødebo i nævnte rækkefølge.
Johan blev maskinmester på B&W - og fortsatte rækken med Paul Bille og mig: Karsten Bille.
Hvis der er nogen, der har "krydset" vores vej, må I gerne give lyd.
KH Karsten

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 150 point
Dato : 12-04-05 11:22

Jeg kender ikke dine aner og du ikke skriver årstal osv er det svært at hjælpe , her er lidt
fra DDA folketællinger og FS kanske det er dine ??
Senta
http://www.familysearch.org/
http://ddd.dda.dk/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
LARS JORGENSEN BILLEPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
KAREN MORTENSENPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. JULIUS FRIIS BILLEPedigree
Male

Birth:
Christening: 23 JUN 1844 Nodebo Sogn, Frederiksborg, Denmark
Death:
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

IGI Individual RecordFamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

JULIUS PETER BILLE
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 11 AUG 1861 Koge, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: JENS HANSEN BILLE Family
Mother: REGINE CONSTANTIA PETERSEN

Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C220006 1843 - 1866 0048283 Film NONE

Sheet:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Holbo, Nødebo, Nødebo, , Et Landsted, Nr. 9, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Julius Frir Bille, 45 , Gift, Husfader, Smed, Nødebo Frederiksborg Amt
Ane Marie Bille, 43 , Gift, Husmoder, , Hillerød Overdrev Frederiksborg Amt
Karen Johanne Bille, 16 , Ugift, Datter, , Nødebo Frederiksborg Amt
Johan Carl Christian Bille, 12 , Ugift, Søn, , Nødebo Frederiksborg Amt
Julia Augusta Carlotte Bille, 9 , Ugift, Datter, , Nødebo Frederiksborg Amt
Alfred Marius Emanuel Bille, 7 , Ugift, Søn, , Nødebo Frederiksborg Amt
Rudolf Peter Frir Bille, 6 , Ugift, Søn, , Nødebo Frederiksborg Amt
Emilie Marie Luvise Bille, 3 , Ugift, Datter, , Nødebo Frederiksborg Amt
Karen Bille, 82 , Enke, Husfaderens Moder, Bedstemoder, Aftægtnyderske, Varde

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 13-04-05 09:31

Nu er Bille vist ikke et helt almindeligt navn, eller?
Jeg kendte engang tilbage i 1950-60'erne en Gerda Bille (København), som havde en bror Erik Bille. Broderen kendte jeg ikke, men jeg ved, at han var tegneren til tegneserien "Viceværten".
Kender du evt. disse personer?
Hanna

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 23-04-05 17:57

Hej
Der har været en lærer i Næstved ved navn Bille i 1960'erne - 70'erne. Du må kunne få flere oplysninger ved at henvende dig på Næstvedegnens Lokahistoriske arkiv.

Lis

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 23-04-05 18:31

hej
jeg har for en del år siden arbejdet sammen med steen bille han boede i søborg, læste til ingeniør, tjente til dag af vejen som chaufførafløser i de blaa omnibusser i holte, hvor vi var kollegaer.
steen er en flittig fyr med et meget behageligt væsen.
det er osse en bille der er leder af et kvindekrisecenter i frederikssund
hilsen
jbkf

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 24-04-05 13:57

Tak for svaret senta.
Det var nogle gode links til en begynder.
KH Karsten

Kommentar
Fra : hjortekær

Dato : 11-02-12 16:42

Hej Barskill. Jeg kan hjælpe dig med oplysninger om smeden i Nødebo, da jeg er oldebarn af ham. Min farfar var Rudolf Peter Friis Bille, og jeg har mødt flere af smedens børn. Du kan jo henvende dig hvis du er interesseret i de oplysninger og fotos som jeg er i besidelse af.