/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kig og giv din mening!!
Fra : Annehvid
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 09-04-05 09:53

Jeg har lige lavet en hjemmeside www.ingehvid.dk
der er kommet noget kristik/Ros .
Det har jeg taget til eftertrakning.
Kig, bedøm og kom så med din mening...
Tak fordi du vil kigge ind *S*
Knuss Anne

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 09:59

Lige en ting ... jeg er langtfra færdig med siden, men det er nemmere at komme vidre når man har fået det første bedømt.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-04-05 10:09

Overordnet er det en flot og spændende side.

------------------------------------------------------------
Kritik: Baggrund med lysende punkter og tekst i samme nuance er ikke godt for mine øjne. Det kniber med at læse al teksten ordentligt.

Jeg ville starte hver henvisning på forsiden med stort bogstav.
-------------------------------------------------------------
Held og lykke med den videre udvikling af siden.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:13

Tak skal du have... jakjoe.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:16

jakjoe.
hvad er det konkret for en side du mener?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-05 10:18

Det er lidt problemer i forhold til din baggrund og link-/teksten. Bl.a. ved linket : Mine banner og ved teksten til Digt til mig fra en ven. Farverne ligger så tæt, det nærmest er umuligt at læse. Forslag : Brug en lys grå #C0C0C0 til teksten i stedet for den lilla #F810FF

Det er meget fint du har fået lov at bruge Kim's sang

..men ryk informationen om dette ned til bunden af din side som footer eller lav et link F.eks. : Copyrigt med lille tekst i øverste venstre hjørne. Det virker nemlig forstyrrende på sidens budskab at teksten står netop dér, som det første man ser, når man går ind på siden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-04-05 10:21

Annehvid> Det er forsiden jeg ikke kan læse ret godt.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:21

Tak molokyle..
Jeg retter det med farverne ,
men det med tilladelse fra koda er RET vigtig.
Knuss Anne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-05 10:23

Hej
Jeg var også inde at kigge på din nye side i går, i forbindelse med et andet spørgsmål.

Og den er i det store hele blevet rigtig flot. Ligesom mere systematisk og struktureret (overskuelig)i forhold til den gamle udgave.
Hvis man endelig skal komme med lidt kritik, (men det er jo folks smag og behag), det er på nogen af baggrundene på de enkelte sider.
Der kan jeg f.eks. bedst lide de meget enkle, som f.eks. dem der er i afsnittene "lidt om min mor". "Clairvoyant" og "begravelsen". Altså ikke noget der kan virke forstyrrende på tekst og billeder. Men det er så bare min mening.
På forsiden er der et digt, der hedder noget med "til dig fra en ven", det synes jeg ligesom "drukner" lidt i baggrunden.
Musikken er fin og man kan høre, at du har gjort meget ud af, at finde velvalgte numre.

Og der er særligt et stykke musik som jeg har tænkt på at spørge dig om.
Det var det stykke der var på den gamle side, og som nu startede på den side der hedder "Lidt om min mor", et meget smukt stykke instrumentalmusik. Hvem spiller og hvad hedder stykket?

mvh dova

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-04-05 10:26

Det er sikkert umulig at lave en side alle vil syntes om!
noget med stærke lys og blinkende lamper bryder jeg ikke om

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-04-05 10:26

Du skriver også >Inge hvid´s minde< skal vel være >Inge Hvid´s minde< ?

Det med tekst og baggrundsfarve er faktisk et problem på flere af dine sider bl.a. >begravelsen<

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:28

Hej dova det er Era /the mass / Don`t you forget about me

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-05 10:29

Tak skal du have

mvh dova

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:31

Dova ..... sangen har jeg ikke droppet .....
Den kommer sikkert ind på en af de andre sider jeg vil lave *S*

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:34

kommer tilbage senere .... er nød til og afsted
SEEEEEEEEES
Knuss Anne

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 09-04-05 10:35

Her er en fin lille ting der kan hjælpe dig med at sammensætte farver : http://www.colormatch.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:36

tak jakjoe er rettet

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 10:37

Molokyle ... ser spændende ud ... kigger på det når jeg kommer tilbage.
Tak til alle indtil nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-05 10:39

Ps. Vil du være helt sikker på ALLE kan se farverne som ventet og som du selv ser dem, findes der kun 216 browser og platforms uafhængige (..også kaldet ; Websafe colors) farver du kan benytte :

http://www.w3schools.com/html/html_colors.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-05 10:45

Hmmm.... den grå #C0C0C0 var ikke noget heldigt valg i denne forbindelse (..det er ellers næsten altid den jeg selv benytter på mørk baggrund)

Vælg i stedet en af de ligeledes Websafe colors : #FFFFCC, #CCCCFF eller #CCFFCC ...prøv dig frem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-05 11:28

koster det ikke kassen at afspille musikken ??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-04-05 11:35

De 216 websikre farver består af angivelsen: 00 - 33 - 66 - 99 - CC - FF for hver af de tre grundfarver. Så går man aldrig helt galt i byen.

Dine baggrunde virker i flere tilfælde alt for dominerende, så den primære del af siden bliver udvandet. - Prøv om du kan dæmpe baggrunden lidt, og brug lidt større kontrast mellem tekst og baggrund. Det giver en langt højere læselighed, og det er vel det du egentlig ønsker!?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-05 14:01

Ganske forfærdelig og smagløs side. Den slags effekter er yt.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 14:34

Teil kan du sige det på en pænere måde? ... hvor er du uforskammet

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 14:36

rotw ... nej det er ikke så galt . jeg betaler 100 kr om måneden. og det er for 45 sek af musik stykke

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 14:37

TEIL og så svare du ovenikøbet .... havd du forventet et accepteret SVAR ??????????????

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 14:39

Tak for svaret molokyle. Og lige tak til Jer allesammen lige undtagen 1

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 09-04-05 14:53

Heiiii

Jeg vil da også gerne give lidt input. Du har jo set min hjemmeside tak for beskeden i min GB og dejligt at se at du linker til mig jeg vil fluks gøre detsamme for dig.

Hvis jeg var dig så ville jeg...

1)
Lave ens baggrund på alle sider måske på nær et par enkelte, da dette samler hjemmesiden og fjerner forstyrrende mønstre og farver så man kan koncentrere sig om det vigtige.... læsestoffet og billeder mm.
2)
Det blev også for meget med forskellig musik på alle sider.... måske skulle du vælge nogle dejlige sider ud og lægge din musik på.... mindesiden feks.
Selvom jeg har en hurtig bredbåndsforbindelse sløvede det min maskine og den skiften i lyd blev til sidst irreterende så jeg slukke mine højtalere. Det er synd for meget af musikken var dejlig.... Alt med måde så virker det også bedst.
3)
Jeg er som nogen af de andre også tilhænger af lyse blide farver som baggrund. Man kan sagtens have mønster osv men bare blide farver så skrift og billeder fremstår tydeligt.
4)
Forsiden kunne evt. være enkel og henvise til de andre sider men knapper!!!

Ellers synes jeg det er en smuk idé og smuk side. Lad ikke bemærkninger som Teil's påvirke dig! Har man kritik må man jo sørge for at give sin mening med et fornuftig belæg dertil.

Knus fra fidus

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 09-04-05 14:56

ops... masser af stavefejl... sådan går det når man stresser og laver flere ting på én gang!!!

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 09-04-05 16:19

Hej Sue.
Du har ret mhs til bagrund men jeg vil lige vente til jeg har lært at lave 3 delt bagrund så kan jeg lave smukke mynstre omkring garunden.
Mht musikken .... det er altsammen musik jeg høre mens jeg tænker på min mor .
Det betyder meget for mig.
Men jeg sletter nok et par stykker endag når jeg er klar *S*
Musik udtrykker! folk har den frie vilje til at skrue ned.
Knuss Anne
Tak fordi du linker til mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-05 18:18

Annehvid -> Husk vi er altid parat at hjælpe dig i 'Teknikken' hér på Kandu.dk

..gode råd, forklaringer og kodestumper

</NØRD>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 10-04-05 03:49

Takker Molokyle