/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskriften kan ikke være på papiret
Fra : deadcell
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 05-04-05 20:06

Hej, jeg har et problem med min printer, HP 5655.

Når jeg printer f.eks. en side herinde fra, så kan alt teksten ikke være på papiret. Det er ret irriterende.
Og den står til PAPIRSTØRRELSE: A4, da det er det jeg printer ud ¨på.

Håber på at der er nogen der kan svare på dette, tak.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 20:28

Det er ikke printeren der er problemet, men dit printprogram. Eller rettere: Du skal lære dig at bruge dit printerprogram. Brug lidt tid på det, så finder du selv ud af det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 20:30

Du fortæller hvad din printer hedder, men IKKE hvilket program du bruger til at printe med. Og det er det vigtigste.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-05 00:53

Det er en irriterende ting ved at udprinte fra internettet! Din skærm står jo ikke som A4 og derfor vil du ikke kunne få hele siden ind på papir da den strækker sig udover det format! Du kan prøve at markere hele teksten og så kopiere den over til et tekstbehandlingsprogram eller notepad!

Kommentar
Fra : deadcell

Dato : 06-04-05 22:41

Øhmmmm jeg ved sku ikke... Jeg har bare installeret det der var med, og det hedder: Hewlett-Packard.
Når jeg printer, så trykker jeg bare CTRL+P, eller bare printer ikonet. Det er der vel ikke ngoet i vejen med?
Skal jeg så ind på et af programmerne og ændre noget?

Kommentar
Fra : deadcell

Dato : 08-04-05 05:02

Er der ingen der kan svare på det?

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 08-04-05 09:19

Det er normalt ikke spor svært.
Problemet er at mange sider på nettet ikke kan være på en udskrift i "portrætformat", men skal udskrives i "landskabsformat", så kommer det hele med, men fylder også lidt flere sider.
Hvis du til eks. vil udskrive denne side så gør følgende:
Klik på "filer" - "vis udskrift". Klik på ikonet for sideopsætning tilhøjre for "udskriv".
Så kan du ændre udskriftsformatet fra portræt - landskab (eller stående - liggende) Vælg landskab/liggende - og vupti, så kan du udskrive hele siden.
Man kan også, som tedd foreslår, markere konkret det man ønsker udskrevet. Derefter skal du klikke på "filer" - "udskriv" (ikke vis udskrift) Når udskriftsbilledet kommer op, vil du have mulighed for at vælge udskrift af "markeret"
Denne mulighed er som oftest lidt mere besværlig, men somme tider er det praktisk selv at bestemme fuldstændig, hvad der skal med i printet. Metoden vil også ofte give det resultat, at printet kan være i "stående" format.
Håber at dette løser dit problem - hvis ikke, skal du nok ind og rette i printerens normale sideopsætning m.h.t. margener m.v., men hvis ikke disse er blevet ændret -
måske ved et uheld - så skal du kunne bruge både første og anden af de nævnte muligheder.
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 08-04-05 12:17

Jeg havde det samme problem ogsa på en HP jeg printer næsten alt på "Landscape" og ikke på "Stående" så kan det være der.

Kommentar
Fra : deadcell

Dato : 08-04-05 20:13

Nu har jeg sat den til liggende, men hvor skal jeg sætte den til landskab? Det står ingen steder. Der står bare liggende og stående.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-05 20:24

liggende og landscape er det samme

Godkendelse af svar
Fra : deadcell

Dato : 10-04-05 18:46

Tak for svaret tedd.