/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
HC Andersen
Fra : TheOsirisDK
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 05-04-05 17:23

Hi, har til imorgen fået til opgave at lave et projekt om HCA - og mere specifikt om hans REJSER!
Det er jo her oplagt at tolke hans LIV som en lang rejse, men har virkelig også brug for nogle rent faktiske FACTS om hans rejser.
Min lære siger hun havde fundet en side der fortalte bla om hvordan han rejste rundt i DK og hvor han skrev sine eventyr, sjovt nok formåer jeg ikke at finde sådan en side. Syntes faktisk de sider der findes om ham virker lidt overfladiske.

Anyway kandu komme med nogle link til nogle eventuelle oplysninger om hans vildfarelse(kan man sige det)
- både indlands og udlands.

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-05 17:26

http://www.silkeborg.bib.dk/om-silkeborg/hca/hca-links.html - her er en masse HC Andersen links. Der finder du nok noget.
Ellers denne: http://www.odmus.dk/andersen/rejser/index.aspx?lang=dk beskrivelse over hans rejser.

Mvh Epi

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 05-04-05 17:29
Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-04-05 17:38

Hej igen du "dødsrigets hersker"

Prøv disse links:

http://www.hcandersen-homepage.dk/danmarkrundt-indhold.htm
http://www.odmus.dk/andersen/rejser/index.aspx?lang=dk

Hilsen myg

PS - søgte du på Efterskole???

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 05-04-05 19:25

Hej igen du "ubetydelige lille insekt" (ej seriøst nu vi er igang med at tyde nicknames - hvor kommer så "myg" fra?)

yes yes das ist very fine alle sammen, tror jeg lige vil checke det her igennem og se om jeg kan få bikset noget sammen til imorgen...

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 05-04-05 19:40

Uh, erm, lige hurtigt kunne nogen ikke lige hjælpe mig med at finde nogen film om hans liv? jeg fandt nogle ¨på DR's Radio men det er mere om hvordan Celebs ser sig selv i for hold til HCA. Hvis der var nogle mere fakta baseret film.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 19:42

Prøv at søg på www.bibliotek.dk, der kan man bestille meget godt materiale hjem, til sit nærmeste bibliotek!

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 05-04-05 19:47

det er så det... har ik rigtig tid, skal helst have en film klar til IMORGEN (PANIK!) ... så jeg har lidt travlt

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 20:58

Hmm... tja, den er ik go. Men er der ik nok info på nettet?

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 13-04-05 18:33

Tak tak alle, fik lavet den fedeste film om HC... selvfølgelig ente det med at jeg glemte at tage den med!
anyway tak...