/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Hvorfor koster det altid penge ?
Fra : Strandkro
Vist : 1000 gange
50 point
Dato : 05-04-05 01:32

Hvem kender en bevægelse som beskæftige sig med de mystiske oplevelser - (foreksempel ud af kroppen oplevelser) hvor medlemskab, møde deltagelse, osv er gratis fordi alt det ydes af menneskekærlighed
og ikke af pengebegær gennem udnytte af godtroende menneskers gavnmildhed ?

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 05-04-05 01:48

Altså Harakrisne gælder ikke ? eller hvad ?

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 05-04-05 02:03

Trine80
Jeg kender intet til Harakrisne !
Men bortset fra det - Naturligvis gælder det også Harakristne hvis de opfylder de i spørgsmålet anførte forudsætninger !

MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-05 03:37

Kandu er da gratis!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 06:59

tedd Ja her kan man da godt opnå en ud af kroppen oplevelse
Strandkro... en af de billigste, jeg kender til, er http://www.vhd.dk du kan læse mere http://www.hojskolerne.dk/da/main/main.php?menu=181&layout=13&org_id=14444
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-04-05 09:13

Jeg er rimelig sikker på at Hare Krishna ikke kan bruges til at dyrke ud af kroppen oplevelser og andet "mystisk", men de har sikkert en fornuftig holdning om det, som de gerne vil fortælle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 09:57

Strandkrog - koster det da altid penge ?????? Hvis det gør så er det vel egentlig af ganske naturlige årsager så som at det koster at arrangere osv - ikk´ ????

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-05 09:57

Fordi disse bevægelser/mennesker kun har eet til formål, at slå plat på andre folks naivitet. Derfor kommer der penge med i spillet.

ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:09

ellebye jeg er ikke 100% enig med dig. Ikke fordi jeg selv tilhører noget af det - så langt fra, men i dag kommer man altså ikke uden om det spirituelle. Hermed ikke sagt at alle har rent mel i posen, men hvis nogen har slået plat på folks naivitet, så er kristendommen da et meget tydeligt eksempel... som en ud af mange!
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-05 10:18

CLAN, det kommer jo an på, om man betragter det spirituelle som en religion.
I så fald kan jeg give dig ret, men jeg opfatter ikke speritisme som religion og kan derfor ikke forholde mig til det.
Ikke fordi der ikke findes mere end mellem "hilmmel og jord" end almindelige mennesker kan forstå, men i sidste ende er det jo troen på hvad vi bliver til, når tiden er nået.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:30

ellebye... jeg tror godt jeg er med på hvad du mener, og i bund og grund er vi nok enige, derfor vil jeg ikke komme nøjere ind på det, men derimod lade Strandkro selv bedømme/se om han/hun kan finde noget gratis - som jo efterlyses. Dog vil jeg løfte en finger for, at hvis det koster, så kan de sagsøges, hvis det er et fidus foretagende.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 10:43

CLAN - man kan for hulen da ikke sagsøge nogen med fælles interesse der arrangerer møder medmindre det er til for eks. undergravende virksomhed - og disse vil jo i sagens natur nok ikke reklamere for det !!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 10:44

et lille ps - folkekirken o.a. bygger jo også på tro - og koster for alle !!!!!!!!!!!!!
(hvis ikke lige de har meldt sig ud) .

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:49

miritdk... jeg tænkte på kursusvirksomheder

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 05-04-05 10:55

Hej igen

Det er gratis i danielskirken i kbh... der kan man få healing og forbøn.

http://udfordringen.com/healing.htm

mvh frk.fidus

P.S.
Desuden deltager jeg i en healing og clairvoyancecirkel hver tirsdag som stort set ikke koster mere end tilskud til kaffe/kage så det betragter jeg også som værende gratis.

P.P.S
vil også give miritdk ret i at der jo ofte er almindelige udgifter som lokale leje osv der skal betales.... men der findes jo kvaksalvere i denne branche ligeså vel som i andre brancher.. desværre.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:57

Mon ikke det er tid til at henvise til følgende link
- http://www.selvet.dk/front/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:58

og så kan man ellers søge på alt hvad man lyster via http://www.holisten.dk/oversigt.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 11:04

"at slå plat på andre folks naivitet"

Meget rammende.

Selvfølgelig koster det lidt at leje en sal til et arrangement.

Men derudover Strandkro, så har det med pengene også at gøre med at søge sandhedsværdien i spørgsmålet.(eller snarere undlade at gøre det)
Der er jo nogen der har fundet ud af, at folk tror på hvad som helst, og gladeligt springe med på en "bølge" , i naiv tro og uden at undre sig. Og det bliver nogen rige af, og andre fattige.
Og det gælder lige fra at lade sig lokke til at deltage i pyramidespil og til at tro på, at moster Olga lige pludselig fortæller et eller andet "medie", at tiderne sandelig har ændret sig siden hun døde for 100 år siden.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 05-04-05 11:36

Okay... Så vil jeg glædeligt fortælle at jeg er én af dem der STJÆLER folks penge ved at tro på det åndelige og støtte enhver åndelig seance. Jeg tager simpelthen pengene op af folks lommer og sørger for at VI bliver rige og de andre fattige!!!!

jaja... godt at denne verden er til for os alle og vi heldigvis er forskellige. Bare bemærkelsesværdigt hvor negative nogen kan være når det gælder andres glæde ved det åndelige og troen derpå...for jeg hører da ikke nogen åndelige mennesker brokke sig over deres tro!!! eller tvivle på de andres holdninger tværtimod... VI opmuntrer folk til at se det smukke i alle trosretninger og pådutter heller ikke kristne eller muslimer osv. vores mistro eller skepsis. Og hvis nogen ønsker at bruge penge på at gå til en clairvoyant i stedet for at købe nye sko!!! er det så ikke okay? Hvorfor skal det absolut være spørgsmålet om plattenslagere eller ej? Har heller aldrig hørt nogen "tidligere åndelige" sige at det var det rene plattenslageri!!! og så spekulerer jeg på om nogen har så travlt at de absolut skal og må blande sig med deres negative holdninger bare for at få opmærksomhed. For som vi alle ved... negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed.

fidusen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:47

næ frk. fidus - "negativ opmærksomhed er bedre en ingen opmærksomhed" er vist frit oversat fra en mand med masser af penge - simon spies: " dårlig reklame er bedre end ingen reklame"

bare et lille ps

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 11:49

Citat
Du skal ikke tro, du er noget
Du skal ikke tro, at du er lige så meget som os
Du skal ikke tro, at du er klogere end os
Du skal ikke bilde dig ind, at du er bedre end os
Du skal ikke tro, at du ved mere end os
Du skal ikke tro, at du er mere end os
Du skal ikke tro, at du duer til noget
Du skal ikke le ad os
Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig
Du skal ikke tro, at du kan lære os noget

Af Aksel Sandemose

Man kan jo også vælge Janteloven i minus første potens (den positive)

Citat
Du skal vide, vi andre regner med dig.
Du må indse, at mindst 4-5 mennesker - dine nærmeste - er helt afhængige af dig.
Du skal vide, at vi ved, at der er noget godt og værdifuldt i dig, som vi har brug for.
Du skal vide, at du har nogle menneskelige egenskaber, som vi holder af.
Du skal vide, at vi andre også kender til at føle sig betydningsløs, værdiløs, ensom og mislykket.
Du skal vide, at du hører sammen med os.
Du skal vide, at vi vil gøre meget for dig.
Du skal tro, at dit eget liv og vort samfunds beståen er meget afhængige af din indsats.
Vi - du og jeg - kan løse problemerne i fællesskab

Strandkro... se nu bare hvad du har sat gang i

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:54

hahaha CLAN - jeg tager med glæde sidstnævnte version til mig

og ja - den kære Strankrog kan sætte gang i alverdens ting - herligt ikk´ ??

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 05-04-05 11:55

haha... ja lige nøjagtigt :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 12:33

Citat
og så spekulerer jeg på om nogen har så travlt at de absolut skal og må blande sig med deres negative holdninger bare for at få opmærksomhed.

Næ, det handler såmænd om, at der stilles et spørgsmål, og ud fra det, vurderer man hvad man vil svare.
Og hvor det som her, handler om et spørgsmål der ikke kan gives et endegyldigt svar på, hedder det at fremkomme med sin mening desangående.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 05-04-05 17:56

Hej Mirith - Dova mfl

Citat !
Strandkrog - koster det da altid penge ?????? Hvis det gør så er det vel egentlig af ganske naturlige årsager så som at det koster at arrangere osv - ikk´ ????

Korrigerer mig selv.
Jeg mente overskud til "opleverne" som ligger udover de faste udgifter !

Hej med jer !
Strandkro

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 19:34

øhhh- hvad - strandkrog - det er faste udgifter når der for eks betales på den ene eller anden måde for lokaler osv - en person der opererer - driver egen praksis er nødt til at betale husleje og instrumenter osv - en åndelig rådgiver skal jo også overleve ikke ???

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 05-04-05 21:51

Kære miritdk

Det handler om idealisme - kontra penge !

I fredenshær uddeles alt gratis til de trængende - og hærens soldater udfører deres indsats i deres fritid uden modydelse - OK de flerste "soldater" har fast arbejde ved siden af.

Men tilbage til din argument - Vi er enig om at alle skal have brød på bordet - selv de åndelige rådgiver - men idealismen fortaber sig i det fjerne når "rådgiver" lader sig godt betalt for at forkynde deres budskaber ?
)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 23:32

Der er gået "mode" i det Strandkro, og derfor ser man desværre at nogen udnytter godtroende mennesker.

Der er så meget svindel og humbug inden for alt der kommer ind under emner der "ikke kan forklares".

Folk der pludselig både kan heale, er i besiddelse af en masse evner, drømmetydere, folk der kan føre nogen tilbage til tidligere liv og tale med døde og jeg ved ikke hvad.
Og som tager sig godt betalt for det, af nogen der ikke kan skelne mellem skidt og kanel.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 02:25

Strandkro - i vore dage er idealisme ikke forbundet med at yde ene og alene - det er vores samfundsstruktur ikke i stand til at bære. (hvem tror du på vil dele sit brød med den enkelte idealist ???)
"fredenshær" - du mener vel frelsens hær - gør langt mere end at uddele gratis hjælp til trængende og medarbejderne/soldaterne får faktisk ydelse for deres indsats i det omfang de har brug for - uanset om de har andet arbejde eller ej - med skelen til behovet ! Desuden arbejder de ikke i deres fritid alene, som mange fejlagtigt tror - der er, for at nævne lidt af det, mange der arbejder på fuld tid og desuden i deres fritid på hjemmefronten arbejder videre med en god ånd.(uden nogen form for løn eller lign)
På en noget firkantet måde kan det da siges at idealismen så fortaber sig i det fjerne når der er tale om ydelser/penge - men når disse penge er vel administreret og i første hånd handler om at gøre noget for folk der er trængende - har problemer af mange arter osv - så er det i mine og mange andres øjne højst prisværdigt. Frelsens hær giver heller ikke ligefrem åndelig rådgivning (udover hvad de bliver bedt om af de folk der opsøger dem) - presser heller ikke religionen over hovedet på folk som visse andre religioner - her er det menneskelighed og hjælp til andre mennesker de kæmper for - i Guds navn !!!

(det er nok ikke lige det mest heldige eksempel du lige fik sat på her - )

Hvad angår andre åndelige rådgivere - jamen hvorfor ikke tage sig betalt så der kommer brød på bordet - det er vel lige så godt som når bageren får betaling for at bage og sælge sit brød ! Kan en healer gøre noget godt hvorfor så ikke belønnes for det ??
Mange åndelige rådgivere tager såmænd heller ikke ublu priser - men du må også vide at hvis du skal til tandlægen så er der tale om ikke alene høje priser for at hjælpe et menneske med smerter osv - men særdeles ublu priser. (orker ikke at komme med andre eksempler - men du kender dem sikkert - )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 02:27

hmmm er ovenstående noget uklart så er grunden her -

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 04:40

Miritdk
Korrekt jeg har tænkt på frelsenshær og ikke fredenhær !
Det er også korrekt at min eksempel var ikke det bedste - men frelsenshær er den en instans som yder en indsats for trængende mennesker - uden at spekulerere i avancen som modsvar for deres indsats

Citat
Hvad angår andre åndelige rådgivere - jamen hvorfor ikke tage sig betalt så der kommer brød på bordet - det er vel lige så godt som når bageren får betaling for at bage og sælge sit brød ! Kan en healer gøre noget godt hvorfor så ikke belønnes for det ??
Mange åndelige rådgivere tager såmænd heller ikke ublu priser - men du må også vide at hvis du skal til tandlægen så er der tale om ikke alene høje priser for at hjælpe et menneske med smerter osv - men særdeles ublu priser. (orker ikke at komme med andre eksempler - men du kender dem sikkert -
Citat slut

Jeg vil give dig ret hvis jeg under min lange søgen og undersøgelser har stødt på en ærlige åndelige rådgiver - hæler eller lign.
Jeg regner med at det har du gjort ! Har du ???? )

Mange hilsen og snart GOD MORGEN !

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-04-05 10:21

Hej Standkro
Kender du denne side, tror du vil finde den interessant :
http://www.dci.dk/?side=emneliste

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 11:09

hø hø mulberry - dine link er udemærkede - men fratager lige præcis visse for yderligere diskussion - meningsudveksling lige her

Strankro - sætte et spørgsmål sådan op som du gør kl. 04:40 - giver ikke lige lyst til at svare

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 15:12

Mulberry
Jeg takker hermed engang til for dine Link !

Mirith
Nu er det min tur til at sove !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 15:16

sov sødt strandkro og drøm interessant

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 08-04-05 02:35

Tak for svaret ellebye.

Jeg søgte men regnede ikke med at kunne finde en gratis rådgiver sted !

Grunden til at hvorfor jeg ikke kunne finde et gratis sted har jeg fået flere gode besvarelser på - blot for at nævne - CLAN - og DOVA !

Jeg valgte dit indlæg fordi den var den første som påpegede årsagen til hvorfor min søgning forblive forgæves.

CITAT;
Fordi disse bevægelser/mennesker kun har eet til formål, at slå plat på andre folks naivitet. Derfor kommer der penge med i spillet.
ellebye
CITAT slut

Du blev bakket op af din synsvinkel af CLAN og meget, rigtig megetgodt skåret ud i pap af DOVA

Til Dova - CLAN
Når jeg ikke valgte jeres indlæg så grunder det sig i at ellebys indlæg var den første - og det er kun en vinder Sorry !

Med mange hilsner
Strandkro

Kommentar
Fra : spiri

Dato : 23-07-05 12:32

Gratis claviance hm jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige Der findes nogle som virkelig er meget dygtig til det spirituelle om så absolut ikke er fupmager overhovedet Men så ville jeg lige give den bemærkning at dem som giver denne clavioance bruger virkelig sig selv og er brugt bagefter Så jo jeg forstår godt at der tages penge for det Men der er så sandelig også nogle som søger kaniner til at afprøve på. Dem kunne man jo så søge feks på www.selvet.dk Dette gælder også healing.
Selvfølgelig er der også nogle som ikke lige er helt så heldige men man kan jo desværre ikke se på folk om de er reelle mennesker Det er trist hvis nogen gør det på den måde

Kommentar
Fra : spiri

Dato : 23-07-05 12:32

Gratis claviance hm jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige Der findes nogle som virkelig er meget dygtig til det spirituelle om så absolut ikke er fupmager overhovedet Men så ville jeg lige give den bemærkning at dem som giver denne clavioance bruger virkelig sig selv og er brugt bagefter Så jo jeg forstår godt at der tages penge for det Men der er så sandelig også nogle som søger kaniner til at afprøve på. Dem kunne man jo så søge feks på www.selvet.dk Dette gælder også healing.
Selvfølgelig er der også nogle som ikke lige er helt så heldige men man kan jo desværre ikke se på folk om de er reelle mennesker Det er trist hvis nogen gør det på den måde