/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
søge script
Fra : mpjc
Vist : 360 gange
70 point
Dato : 30-03-05 15:47

Hej!

Jeg har fundet et søge script, men kan ikke få det til at virke.

Det køre over mysql og som om at det bare ikke kan lade sig gøre.

[code]

<form action="http://www.mpjc.dk/seek.php" method="get"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" SIZE="1">
Søg: <input type="text" name="seek"> <input type="submit" name="sog" value="Søg"></FONT></form>
<p><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" SIZE="1">
<?
if ($seek) {

$host = "xxx.xxx.xx.xxx";
$loginname = "xxxx";
$password = "xxxx";
$database = "xxxxxx";

mysql_connect("$host", "$loginname", "$password") or die (mysql_error());
mysql_select_db("$database") or die (mysql_error());

$sql = mysql_query("select titel, PASSWORD(id) AS link, hits from downlist where titel like '%$seek%'");
$number = mysql_num_rows($sql);
print "Din søgning på: <b>$seek</b> gav $number resultater";

while ($row = mysql_fetch_array($sql)) {
print "<li><b><a href=\"scripts.php?Download=$row[link]\" target=\"_blank\">$row[titel]</a></b> ($row[hits] Hits)</li>";
}
} elseif ($sog) {
print "Du skrev ikke noget søgeord!!";
} else {
}
?>

[code]

spørgsmålet er nu, hvordan får jeg udfyldt felterne med database, login og alt det så det står rigtigt.

siden kan ses her www.server.mpjc.dk/seek.php

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-03-05 15:57

prøv at lave en desc MINTABEl, på den tabel du vil søge i...

/Angband

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-03-05 16:00

og skriv det du får ud her

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 30-03-05 16:16

nu er jeg jo ikke den store haj til php, så hvordan?

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-03-05 16:24

hvilken mysql kører du med?

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-03-05 16:32

har du msn?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 30-03-05 16:33

uuh, den er hosted hos surftown.dk

Accepteret svar
Fra : Angband

Modtaget 80 point
Dato : 30-03-05 16:39

okay.. har lidt travlt men vil gerne hjælpe...

hvordan bruger du din mysql?

i et program der hedder PHPmyADMIN?

min msn er Angband@angband.dk og du må gerne tilføje mig

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 30-03-05 16:43

ok...

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-03-05 16:48

bruger du phpMyAdmin?

Eller tilføjer du mig

/angband

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-03-05 17:07

Okay... update til andre brugere...

efter en samtale med mpjc fandt jeg ud af at hans side ikke bruger Mysql..

Så det mpjc har brug for er et script der søger på hans sider. Tror det er svært men nu er jeg heller ingen php haj :P

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-05 17:55

Hmmmmm... der er jo en diskepans i din navngivning :

name="seek" & name="sog i din <input...> markør !

Sæt begge ID/name til sog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-05 17:57

..eller 'seek'

Smag og behag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-03-05 20:40

Moly> scriptet virker ikke da mpjc ikke har en database at søge i

desuden er der ikke fejl i input og forum

/Angband, der aldrig troede at han skulle lære Molykyle noget

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 31-03-05 16:15

Findes der virkeligt ikke php søge formularer som er gratis eller?

Nu øger jeg lige pointene...

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 01-04-05 09:37

jo... men problemet er at du har flere filer, og at du nok vil komme til at søge i dine php og html koder ...

Syntes du skulle lkære noget mysql og php... Det ville også gøre din hjemmeside nemmere at opdaterer...

http://www.webcafe.dk/artikler/php/ <-- PHP tutorial

http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/ <-- installer PHP

http://www.webcafe.dk/artikler/sql/ <--- Mysql tutorial

http://www.webcafe.dk/artikler/databaser/installermysql/ <-- Installer Mysql

Godkendelse af svar
Fra : mpjc

Dato : 04-06-05 17:05

Tak for svaret Angband.