/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Hjælp til oversættelse af engelsk ord!
Fra : dynamicduo
Vist : 737 gange
200 point
Dato : 29-03-05 19:46

Jeg mangler en (helst klinisk/professionel) oversættelse af "Helbredsangst". Altså ikke "bare" hypochondri, som jo er den "populære" opfattelse af denne psykiske lidelse.

Dette kaldes alternativt "sygdomsangst".

Håber på hurtigt svar!

Mvh
Marie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 19:59

hypochondria , hvis det kun er ordet du mener

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 210 point
Dato : 29-03-05 20:03

" Health axiety"

Prøv at se dette lille udddrag af en artikel om hypokondri

2004 APR 12 - -- They're the butt of "sick" jokes, accused of faking illness, and stigmatized by Woody Allen-esque stereotypes depicting hypochondriacs as hopelessly, humorously neurotic.

NewsRxPainCNS via NewsEdge Corporation : 2004 APR 12 - (NewsRx.com & NewsRx.net) -- They're the butt of "sick" jokes, accused of faking illness, and stigmatized by Woody Allen-esque stereotypes depicting hypochondriacs as hopelessly, humorously neurotic.

No wonder many patients and doctors prefer the term "health anxiety" instead of hypochondria, an often misunderstood psychiatric ailment for which there's been little evidence of effective treatment, until now, with the publication of new data showing psychotherapy can help.

Frieda

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 20:05

ja frida - "prefer the term "health anxiety"

Kommentar
Fra : Mattaeus

Dato : 29-03-05 20:12

Her er der en rigtig god link til en Engelsk-Dansk Dansk-Engelsk ordbog!

http://www.ordbogen.com/

Godkendelse af svar
Fra : dynamicduo

Dato : 29-03-05 20:14

Tak for svaret frieda.

Og jeg kan se, at du rammer *præcis* derhen jeg vil med dét ord! Takker!!!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-03-05 20:23

You are very welcome

frieda