/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
receptionsteoretisk litteraturanalyse
Fra : Solmyr
Vist : 2555 gange
100 point
Dato : 28-03-05 12:26

Jeg mangler oplysninger om receptionsteorien til en lærereksamensopgave.

Så har du et link eller ved du noget om det, så hjæælp !!

Kilde skal bruges

Venligst. Rune :)

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 28-03-05 14:51

Jeg har for så vidt ikke gjort andet end at google på "reception" og "Hans Robert Jauss" som er en af de få receptionsteoretikere jeg umiddelbart kunne komme på. Der kom en del hits, bl.a. nedenstående som ser lovende ud:

http://www.press.jhu.edu/books/hopkins_guide_to_literary_theory/reception_theory.html

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-05 14:57
Godkendelse af svar
Fra : Solmyr

Dato : 28-03-05 15:03

Tak for svaret jqb.

Det der stod i det første, havde jeg nærmest i forvejen, jeg havde blot håbet på at der var mere i teorien end der egentlig er, men jeg vil lige tjekke den bog du refererer til.
Tak for det.

Venlig hilsen Rune