/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
norman
Fra : Klokker
Vist : 286 gange
200 point
Dato : 25-03-05 17:16

hej, jeg får så mange af de gule pop skilte med advarsler fra norman , det er alle med tal cifre som skal have tilladelse, jeg kender ikke alle de tal , det er efter den sidste store pakke med opdateringer, er de udskyldige ting som man kan tillade alle et sted , eller hvad??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-05 17:24

Det er muligt at din Norman er "nulstillet" i forbindelse med opdatering.
Og så vil den gennemgå alt det du plejer at kigge på.
Tja - det en tillidssag om du skal sige ja eller nej.
Selv en test på TDC skal godkendes før den kan bruges.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 210 point
Dato : 25-03-05 17:56

Jeg bruger selv Norman, og var lige så forvirret i begyndelsen. Det første gule skilt der popper op, er normalt indeholdt af det navn på den internetside, du netop prøver at komme ind på. Efterfølgende, hvis du har sagt "ja", så popper der en masse nye skilte op med tal. Dette er bare indgangsportene til den pågældende side, - så du skal bare bekræfte hele vejen i gennem. Hvis du lukker dén int.side ned og senere går ind igen, vil det samme pop-up vindue ikke fremkomme, da Norman husker din første tilladelse. Kun de nye internetsider du vil ind på, ja, så popper der igen en gul seddel. Er du lidt i tvivl, mht. sikkerheden, så kan du event. tillade "kun den her gang" dvs. det er en éngangsforetagelse. Håber det hjalp lidt på forståelsen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 19:37

I forbindelse med den seneste store opdatering af Norman fik du mulighed for, at vælge de gamle indstillinger, men hvis du ikke har sagt ja til anvende de gamle indstillinger skal du igennem godkendelsesproceduren. De mange gange der skal godkendes skyldes, at Norman Firewall som standard overvåger 4 porte hvilket du kan se under indstillinger for Firewall under www.

Godkendelse af svar
Fra : Klokker

Dato : 26-03-05 07:43

Tak for svaret akle.
Fint nok så kan jeg komme videre

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-03-05 17:02

Selv tak, og god arbejdslyst.