/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Herregård, gård Eskelund Ryttervej Højen~
Fra : senta
Vist : 1759 gange
200 point
Dato : 25-03-05 15:08

Er der en der kan oplyse hvem der ejede Herregården , gård Eskelund Ryttervej Højen ved Vejle fra ca.1950 ..... 1969
på denne side findes Eskelund side 11 ,hjælper mig dog ikke vide med mit ??
http://www.vejleamt.dk/graphics/Dokumenter/Natur_og_miljoe/soeer/mindre_so eer/Vejle.pdf
Senta

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-03-05 15:15

Kan man ikke få det oplyst på tinglysningskontoret?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-03-05 15:37

Det ved jeg ikke , jeg tror det er lukket her i påsken.
Derudover er jeg kun interesseret i ´hvem ejeren er i nævnet tidsrum,se mit ?? underr slægtsfors.
Senta

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 210 point
Dato : 25-03-05 15:53

Ja alt er jo lukket til tirsdag, Jeg tror da de oplyser det pr. telefon. Jeg har kun få gange haft brug for oplysninger fra tinglysningskontoret, de var hjælpsomme, og alt gik smertefrit! Danmarks blindebibliotek telefon39274444 har nogle biografier rejseskildringer og skønlitterære bøger om Herregården Eskelund bl.a. af Erna Hamilton (1990 - 1996) Jeg ved ikke om det er den samme "Eskelund" Der er vist en på Sjælland også.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-03-05 15:56

jeg finder ud af et eller andet, biblioteket kan sikkert hjælpe
senta

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-03-05 16:02

ja jeg troede lige jeg kunne finde en netadgang yil tinglysninger, det fangt jeg ikke
Kilder
... skøde - og pantebøger. Heri har hver ejendom en dobbeltside hvorpå de forskellige tinglysninger indføres. Arkivalier A rkivalierne er papirer fra enkeltpersoner, foreninger ...

www.lokalhistorisk-arkiv.dk/kilder.htm Cachelagret side 24-03-2005
Danmarks Statistik
jeg ved ikke lige hvad der ligger her

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-03-05 16:10

Det er måske også her du kan finde hjælp

http://www.lokalarkiver.dk/vejle/vsf/index.htm
http://www.lokalarkiver.dk/vejle/vsf/hvemforskerhvad.htm
Se under >
Ebba Hansen

Hugeunotterne i Fredericia: Devantier, Dupont og Honoré.
Skærup sogn, Holmans herred, Vejle amt: Christensen Broch
Engum sogn , Vejle amt, Hatting herred, Vejle amt: Iversen, Bertelsen, Thuesen, Berentsen
Højen sogn, Jerlev herred, Vejle amt: Hansen

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-03-05 16:15

Eller en venlig opringning til kirkeværgen, der bor på Ryttervej

http://www.sogn.dk/hoejen/index.php?mod=sognside&func=menighedsraad&p1=7923

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : senta

Dato : 31-03-05 13:13

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-03-05 14:34

Det var så lidt, selv tak!

Kommentar
Fra : gemse

Dato : 09-05-05 16:34

Til senta
Jeg kan oplyse, at min far og mor, Arne og Inger Lysholt Sørensen, ejede stedet fra 1959 - 1966.
Hvem der var før og efter kan de nuværende ejere oplyse.
Venlig hilsen
Agnethe Lysholt Sørensen