/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Savnet søster
Fra : ulsedulse
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 11-09-02 22:13

Jeg har en samlever, som har en søster, han aldrig har set. Nu er han så opsat på at lære hende at kende, at han kun gider snakke om den ukendte del af familien. Så er det ,at jeg ville høre om, det er en naturlig trang, at have et stort behov for at lære en ukendt del af slægten at kende. Eller er min partner atypisk?

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 60 point
Dato : 11-09-02 22:31

hejsa
han er ikke atypisk, det har sikkert meget stor betydning for ham at finde ud af noget mere om sine rødder, måske endda møde nogle af dem. Han ved nu at hun findes, men kender hende ikke, så han føler at der mangler noget af ham selv, og han vil hele tiden tænke på "hvordan er hun" "tænker hun som mig" "ligner hun mig" osv. Og det er helt sikkert at han først finder ro, når han har mødt hende, så det bedste du kan gøre, er at hjælpe ham og støtte ham så godt du kan.
Tænk på dig selv, hvordan ville du reagere hvis du fandt ud af at du havde en bror eller søster, du ikke kendte, ville du ikke gerne møde dem. Det tror jeg de fleste ville, hvis de havde muligheden.
Så ingen tvivl, det er en helt naturlig trang.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : polles

Dato : 11-09-02 22:49

Det er ikke atypisk efter min klare overbevisning. Jeg ville mene at du skal prøve at støtte ham i at finde vedkommende. I skal selvfølgelig også snakke om de skuffelser der evt. kunne komme ved at opsøge familien.
Jeg selv har både været i den situation: at jeg både ville finde min rigtige mor og far, og senere deres børn ( mine søskende). det er så grunlægende i en at man gerne ville finde sine rødder, og det mener jeg ikke at man skal fornægte. Jeg har også en bror, som opsøgte mig, og for ham fyldte det også¨meget i hverdagen, efter hvad hans kone fortalte, og hun var meget glad og lettet på min brors vegne, da vi endelig mødtes. Jeg vil lige slutte af med at sige, at man skal selvfølgelig ikke tro, at alt bliver lyserødt, fordi at man finder sin familie. Jeg har både haft glæder og sorger ved det. Men ville ikke undvære det.
Så mit råd er . Støt ham i at finde hende.
Håber inderligt at du vil støtte eller forstå din samlever´s behov.

Godkendelse af svar
Fra : ulsedulse

Dato : 11-09-02 22:58

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 11-09-02 23:01

Det var så lidt:)

skulle der være andet, så vil jeg da gerne være behjælpelig igen, hvis mine evner vil det.:)

godnat og sov godt.

mvh. Melander