/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Pris på montage af vand/varme på toilet?~
Fra : xerxes01
Vist : 894 gange
60 point
Dato : 23-03-05 11:41

Hej,
I forbindelse med etablering af et toilet (ikke bruser) på 1. sal i mit hus vil jeg gerne have nogle ideer om prisniveauet
når VVS arbejdet skal laves. Det skal laves følgende:
- Tilslutning af vand (kold/varm) fra fyr i bryggers (15 cm. rør mangler, da der er forberedt for vand/varme til 1.sal).

- Tilslutning af vand (kold /varm) til blandingbatteri (fra blandingbatteri er der to blanke rør 30 cm.lange, ø ca.8mmsom kan anvendes)
Til kold/varm vand er det forberedt i væg, da der sidder en firkantet bolt i tilslutningen i væggen - hvortil der måske skal tilsluttes en balofix??

- Tilslutning af vand til toilet (mangler tilslutning til væg, måske balofix? - der er forberedt for vand i væg - der sidder en firkantet bolt).

Hvad vil ovenstående koste incl. de få materialer der skal bruges/timelønnen?

Ved etablering af af varme på toilettet (5 m2) er der forberedt med rørføring til toilettet.
Derfor skal der laves følgende:

- Tilslutning af eksisterende radiator (Har den i forvejen) så der kan komme lidt varme.

Hvad vil etableringen af varme koste oveni tilslutnig af vand på toilettet??

Jeg bor i Vestjylland, hvis det har indflydelse på prisniveauet????

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 70 point
Dato : 23-03-05 11:55

Hej xerxes.
Ja, det lyder jo som om dit arbejde er godt forberedt.
Hvis alle rørene er ført frem i væg, som du beskriver, så er det ikke et særlig stort arbejde, jeg kan til din orientering bemærke, at du bør vælge "Minifix" i stedet for "Ballofix" - de er betydeligt pænere, og afslutter med en forkromet roset ind mod væggen.
Hvis ikke de forkromede 10 mm kobberrør fra blandingsbatteriet kan nå ned til tilslutningen i væggen, så skal de forlænges.
Med toilettet er der ikke noget problem, da de flexslanger der anvendes i dag fås i flere længder.
Prislejet er meget forskelligt, så du får den største viden, ved at kontakte en lokal VVS-mand og få ham til at kikke på dit projekt, og give dig en pris.
Hvis du i forvejen forklarer ham hvad sagen drejer sig om, så gør han dig sikkert denne tjeneste gratis (han håber selvfølgelig at få opgaven)
--------------------------------
Det er altid det bedste at se på arbejdet, på stedet, så kan man vurdere om der kan opstå problemer, eller om det er så enkelt som du beskriver.
Når han alligevel har rørtangen fremme, så er merprisen for at få tilsluttet varmen ikke det helt vilde.
Umiddelbart vil jeg mene du når langt hen af vejen med et par tusind kroner.
hilsen
<\\Benny (Blik & VVS)

Godkendelse af svar
Fra : xerxes01

Dato : 25-03-05 12:39

Hej bennymanden.
Det var et meget brugbart og detaljeret svar du gav mig.

Nu har jeg noget at arbejde videre med - tak for det.

mvh
Xerxes

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-03-05 13:26

Selvtak Xerxes
Held og lykke med projektet og fortsat god påske.
mvh
<\\Benny