/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dali armbåndsur
Fra : 888
Vist : 1641 gange
100 point
Dato : 22-03-05 20:06

For nogle år siden så jeg en dansk side hvor de solgte Salvador Dalí armbåndsure.....men nu kan jeg ikke finde den igen.... er der nogen der ved hvor de kan købes.....oz gerne udenlandske sider.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 20:13

Uanset hvor, er det ikke ure der har noget som helst med Salvador Dali at gøre. Han har aldrig lavet ure, eller solgt design til urfabrikker. Det er højest et ur i Dali-stil. Køb hellere et godt ur der klæder dig, end at gå efter et Fup-produkt som et "Dali-ur".

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-03-05 20:15
Kommentar
Fra : felix30

Dato : 22-03-05 20:20

Om dali selv designede ure ved jeg ikke med sikkerhed. Men han lavede jo smykker, og jeg tror faktisk også ure. Og jeg ved med sikkerhed, at dalis eget museum i spanien sælger dali-ure med certifikat. Og det bestyres jo af dalis eget bo eller en fond. Så man kan ikke kalde dali-ure for fupprodukter, eftersom at virksomheden salvadore dali laver dem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 20:25

OK Felix. Enhver bliver salig i sin tro. Og hvis du tror at et "Dali-ur" er bedre eller smukkere, så køb du bare sådan et. jakjoe har givet dig link's.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 22-03-05 20:31

Arne jakobsen. Jeg ville ikke drømme om at gå med dem.... Men jeg har lige fundet et link, der viser at dali faktisk lavede ure. http://www.artchive.com/artchive/D/dali.html. Så selvom du måske ikke troede det, så har 888 jo ret i at der er ægte daliure.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-03-05 20:54

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg søgte "ægte" Dali ure, men dem der hedder det. Så hvis Ikke Arne har noget fornuftigt at sige så burde han måske smutte hen til et spørgsmål hvor folk gider "høre" på hans evige pis...

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 22-03-05 21:27

rent faktisk fremgår det ved nærmere læsning af jakjoes øverste link og flere andre sider på nettet, at det er Dali selv der har designet de ure, hvor der medfølger certifikat. de er endog nummererede. Så du behøver ikke sætte ægte i anførselstegn. De er ægte. Og ikke fup-produkter.......

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-03-05 22:40

,,,,Og hvor er Arne så nu?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-03-05 22:42

Mangler stadig et link..... Det øverste sælger ikke ure mere, kun remme....

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 22-03-05 22:44
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-05 00:09
Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 23-03-05 07:01

Jajkoe har allerede givet dig linket;
http://salvadordali.dk/

Det er dem, du tænker på ik´?

God Påske

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 23-03-05 07:05

Undskyld - så ikke lige, at de ikke længere sælger ure...
Hvad leder du efter - jeg købte nemlig et engang og har det vist endnu et eller andet sted.
Meget pænt var det, men drøn umuligt at se klokken på

Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 23-03-05 22:12

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-03-05 22:40

Hvad er klokken ?

Tak skal du ha´

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-04-05 14:37

Så fører idioten lillearne sig igen frem i sin sædvanlige oppustede og "jeg alene vide" stil

Først.
Citat
Uanset hvor, er det ikke ure der har noget som helst med Salvador Dali at gøre. Han har aldrig lavet ure, eller solgt design til urfabrikker

Og derefter.
Citat
OK Felix. Enhver bliver salig i sin tro. Og hvis du tror at et "Dali-ur" er bedre eller smukkere, så køb du bare sådan et.

Du kæfter bare op, og begynder fandme at belære 888 om, hvad der er bedre eller smukt. Det eneset 888 spurgte om var, hvor der var en side hvorfra man kunne købe Dali ure, og ikke din latterlige mening om hvad der er bedre eller smukt.

Hold kæft hvor er du dog en utålelig opblæst nar, og jeg ser frem til den dag hvor Kanduteamets tålmodighed med dig er opbrugt, og kyler dig af helvede til. Du er en byld og pestilens for Kandu

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 04-10-13 13:08

Stadig interesseret i et Dali-ur jeg købte et for en del år siden det er velholdt, går fortrindeligt, men jeg bruger det sjældent, da jeg har et ynglingsur ...kan sende dig et billede, hvis du er interesseret !