/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs "kode" væk efter formatering ???
Fra : bennymanden
Vist : 639 gange
150 point
Dato : 21-03-05 13:26

Hejsa.
Jeg har en kollega der bruger en bærbar, og hjemme hos ham selv har han en trådløs forbindelse til internet via en trådløs Router som hedder Netgear ME 102 -
Nu har han fået sin maskine formateret og geninstalleret og alle dokumenter var i forvejen kopieret, så langt så godt.
Nu kan han ikke logge på internet, da der bliver bedt om en adgangskode til det trådløse netværk. Denne kode kan han ikke huske, og har ikke skrevet op.
Kan man gå ind nogen steder i hans PC og se denne kode ?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-03-05 13:36

Han kan givet se den hvis han lige kobler på routeren med en fast kabel.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-03-05 14:02

OK hansen9 - jeg må lige en tur over til ham igen
---------------------------------
Han har jo en Router, hvor det ene af kablerne går over til den trådløse.
Du mener altså der også er en kabeltilslutning på den trådløse, som går ud fra den ?
---------------------------------------
.... det må jo være denne du mener jeg så skal tilslutte comp direkte og så gå ind der og se acceskode ?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-03-05 14:44

Jeg har nu lige været ovre for at kikke på det
Netgear ME 102 - der er en indgang med netkabel, så er der strøm ...........
... og endelig et USB-stik hvor der står "Console" - er det her jeg skal tilslutte for at se koden ?
Hvordan, hvad skal jeg søge efter ?
Er der ikke en her der kender den type forbindelse ? HJÆLP !!!

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-03-05 19:49

Hej Benny!
Hvad med at resette denne router og oprette et ny adgangskode, så skulle problemet være løst!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-03-05 21:45

Jeg har søgt på Google og også fundet lidt om den der Router, men kan ikke helt finde frem til hvad vi skal gøre.
---------------------------
Jeg har lige været derovre, og vi prøvede at tilslutte den med USB - ?????

Det lykkedes også at ændre adgangskode og bekræfte ændringen - men så når forbindelsen skal oprettes vil guiden i win XP lave en ny IP-adresse og det lykkes ikke
----- herefter opretter den forbindelse og siger "forbindelse oprettet" -----
men så skriver den "ingen eller kun delvis forbindelse" og så kommer det igen med at den vil ændre IP-adresse ..............
vi kan ikke få den til det - ØV
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-03-05 21:49

severino -> ved du hvordan man resetter den ?
--------------------------------
... jeg troede man fik mulighed for at se hvad den består af via den USB-tilslutning
men jeg kunne ikke finde noget

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-03-05 22:07

Routeren resettes enten inde i routerens menu, eller som oftest ved at trykke en skjult knap ind og holde den der i ca 10 sekunder. Den sidder inde bag et hul på bagsiden.
Ved at resette den på bagsiden, nulstiller du hele routeren. - Så prøv først at se inde i menuen, hvad der er af muligheder der.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 00:35

DET er problemet severino, vi kan ikke komme ind i menuen
det troede jeg man kunne med den USB-tilslutning
Fra starten bad den jo blot om "koden" for at kunne logge PC´en på netværket, men desværre er ham som satte det hele op fra starten i de næste fire mdr. i Australien.
(den ældste søn) - så vi regnede med at kunne se denne kode inde i menuen ..........
men hvordan kommer vi derind ???
<\\Benny

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-03-05 01:17

Hejsa

jeg kan ikk finde ME -102 men ME -103 !!!!! på netgear' sider

du skriver du kunne ændre password på routeren men kan ikke logge ind på den !!!!???
i manualen til -103 kan du via browser komme til setup,en på
http://192.168.0.224 så mom ikke det er samme ip på 102 ??

er du sikker på det er hans eget netværk den logger på og ikke en i nabolaget ??
meddelsen "ingen eller kun delvis forbindelse" fremkommer som regel hvis den forsøger
at finde et andet net, prøv evt. at skifte til en anden kanal (channel)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 01:24

Tak dk - vi prøver med dit forslag i morgen formiddag.
go´ nat
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 01:26

Den skriver det er hans eget netværk, men kommer alligevel med den der:
"ingen eller kun delvis forbindelse"
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 01:29
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 150 point
Dato : 22-03-05 01:35
Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 16:05

Tak for svaret jakjoe.

God påske
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-03-05 18:29

Tak skal du ha´, og god påske.

Hvad var så løsningen ??

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 18:34

Problemet er ikke helt løst endnu - der er jo en hel del læsestof, og det er ikke "læsevejr" i de sidste par dage, så det blir´ om aftenen.
----------------------------
....... men med de muligheder blev vi enige om, at løsningen ligger lige for næsen, ellers kan vi nu lære at "resette" det hele, og så kommer det helt sikkert til at virke.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-03-05 19:08

Ok, håber det lykkes rimeligt hurtigt.

Eller I må hente hjælp i Australien.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 19:21

Ja, nu får vi se de næste dage - vi skal jo se at lære at klare os uden den berejste unge mand

mvh
<\\Benny