/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
se på det
Fra : webmusta_1
Vist : 599 gange
50 point
Dato : 20-03-05 18:30

er der nogen der kan lave denne her for mig bare lav det er der skal laves
bruger navn hej med dig
kode jeg hved ikke kom der er sådan en men hvis der er så hejk med dig
email hej@med.dig
hp www. hejmed.dig
jeg er nemlig noob til php :)

<?

//No need to edit anything below here.
if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $website, $message);

function addentry($name, $email, $website, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}

fputs($file, "<font color=\"#11396D\">Name:</font> $name\n<font color=\"#11396D\">Email:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"mailto:$email\"> $email</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Website:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"http://$website\"target=\"_blank\"> $website</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#11396D\">Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $website, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $website, $message) {
$mailTo = "webmusta@hotmail.com";
$mailFrom = "From: <webmusta@hotmail.com>";
$mailSubject = "New Guestbook Entry";
$mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
Name: name
Email: email
Website:
The visitor commented:
------------------------------
$message
------------------------------
You can view the message at:
http://";
mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
mail($email, "Your Subject", "Thank you message", "From: email");
}

print "&result=okay";
exit;

?>

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 07-05-05 15:02

så vidt jeg kan se ved at kigge hurtigt over koden (går ud fra at den virker) så er det eneste du mangler at definere variablerne med name, email, website og message.
Det gør du blot ved at skrive

$name = "navn";
$email = "email@website.dk";
$website = "webiste.dk";
$message = "besked";

Allerøverst i koden...