/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
AEG Vaskemaskine
Fra : Mrsommer
Vist : 1821 gange
20 point
Dato : 19-03-05 18:57

Vi har en AEG öko-LAVAMAT 73620 Vaskemaskine. Når vi starter den for at vaske, kommer der 4-5 klikke lyde fra den. Det lyder som om det kommer fra lågen. Efter lydene vil den ikke køre. Lågen kan ikke låse op. Man kan dog godt nødåbne lågen. Der står C6 i displayet. Vi har prøvet at starte den op tom, men det vil den heller ikke.

Jeg håber der er nogle gode forslag til, hvad det kan være. Eller er der en der kender fejlkoden??.

Mvh. Mr Sommer

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-03-05 19:12

Mit gæt er at det er timeren der klikker, og derefter går fast, men har i ingen manual?

Kommentar
Fra : Mrsommer

Dato : 19-03-05 19:34

Jo det har vi, men der står intet om denne fejlkode.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 19:34

hvis ikke der er en brugsvejledning hos jer - så ring til fabrikanten og hør - de kan sende en fotokopi hvis det er det eneste der skal til. Evt kan I også få en hvor i har købt den hvis den ikke er for gammel.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 19-03-05 19:38

fik lige en besked om at I kan forsøge jer her med held - men kendte ikke siden
http://www.kloge-aage.dk/viewforum.php?f=6

Godkendelse af svar
Fra : Mrsommer

Dato : 19-03-05 19:47

Tak for svaret miritdk.

Jeg kom et step nærmer. Det ser ud til, at det link jeg fik gav mig svar på mit problem.

Muligheden kan være at filteret i vandslange er stoppet til med kalk/skidt, og den derfor ikke tager nok vand ind, det kan også være magnetventilen, der er defekt.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 20:04

Mrsommer - prøv at skrive til dem - så får du nøjagtig svar rimelig hurtigt skulle jeg hilse og sige - tror lige jeg ikke ved en disse om sådan noget