/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Ikoner
Fra : ellyodd
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 16-03-05 07:08

Hey - Hvordan får man et lille fikst ikon ind i adresselinjen på ens hjemmeside? Det er mine egne 2 .com og .dk jeg snakker om, hvis det har nogen betydning.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 07:18

I simpel HTML kode gør du således:

Kode
<HEAD>
<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="http://www.mitdomain.dk/mit_ikon.ico">
<TITLE>Hjemmesidens Overskrift</TITLE>
</HEAD>

- og husk, at ikonet skal være 16x16 pixel - ellers bliver det ikke indlæst.

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-05 07:21

Æv - Kandu Kanikke skrive tingene rigtigt selvom man bruger "kode" faciliteten

Prøv at kigge på http://psacake.com/web/dq.asp hvor jeg selv fandt det engang....

mvh berpox

Kommentar
Fra : ellyodd

Dato : 16-03-05 07:31

Okay, jeg kan så ikke tilføje det på den ene side, da det er en php-fusion side... Men på den anden almindelige side vil jeg prøve, tak :)

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-03-05 07:55

Du kalder billedet du laver for favicon.ico og uploader det i roden af dit site.

se her www.betterperformance.dk (Nogle browsere har kun funktionen for foretrukne, så det kan altså være siden skal tilføjes foretrukne for at det virker

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 17-03-05 16:14

Er det ikke "favicon" du mener. Læs evt. mere på http://www.html.dk/artikler/00002/

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-04-05 12:45

Her er alt hvad du skal bruge

www.favicon.com

Herinde kan du få alle vejledninger og tilpasset dit billede til ikonstørrelse

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 02-05-05 11:27

Hvad med at lukke spørgsmålet?

Godkendelse af svar
Fra : ellyodd

Dato : 09-05-05 16:57

Tak for svaret berpox.