/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD+R-------DVD-R
Fra : dayworker24
Vist : 393 gange
20 point
Dato : 14-03-05 10:06

Hvad er forskellen på DVD+r og DVD-R

Hvad kan den ene bruges til og hvad kan den anden bruges til

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-03-05 10:40

Hej Dayworker24

I denne tråd er det blevet beskrevet
http://www.kandu.dk/dk/spg/56964
Så tag et lille kig på den...

// Toupie

Kommentar
Fra : bentok

Dato : 14-03-05 11:16

ganske kort! DVD+r kan slættes og bruges igen, DVD-r kan ikke slættes og bruges igen. håber du forstår hvad jeg mener.
Mvh bent

Kommentar
Fra : bentok

Dato : 14-03-05 11:16

ganske kort! DVD+r kan slættes og bruges igen, DVD-r kan ikke slættes og bruges igen. håber du forstår hvad jeg mener.
Mvh bent

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 14-03-05 12:04

Lige til din oplysning så hedder dvd'ere der kan slettes DVD RW- eller DVD RW+, så den kære bentok har ikke ret der.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-05 12:52

Der er nærmest ingen forskel når de skal afspilles, da næsten alle DVD afspillere kan læse dem.
http://www.meistrup.com/dk/priser/digitale.htm
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : newface

Modtaget 20 point
Dato : 14-03-05 14:59

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : newface

Dato : 14-03-05 15:00

Ejere af dvd-brændere har nu fået papir på deres frustrationer.En ny undersøgelse fra bla -bla har nemlig lavet en undersøgelse af kompatibiliteten mellem dvd-afspillere og overskrivbare dvd-skiver.Den nye undersøgelse viste ,at mange dvd-skiver og - afspillere ikke forstår hinanden-helt præcis kunne kun 85 % af de undersøgte 50 dvd skiver og14 afspillere snakke sammen.Testen var lavet på såvel forskl typer som mærker af dvdér,og resultatet betyder,at ca hver 10énde brændte dvd ikke vil virke på en af afspillerne.I nogle tilfælde kunne skiverne slet ikke aflæses,andre låste filmen under afspilnimg,men´s andre igen mistede lyd el billede undervejs.Det eneste positive ved testen var at nyere afspillere er bedre til at læse de forskl skiver end ældre modeller

Kommentar
Fra : newface

Dato : 14-03-05 15:01

Mange af de brændbare cd- og dvd-medier, som danskerne køber, er lige til skraldespanden og er så dårlige, at de enten slet ikke kan fyldes med data eller også går i stykker meget hurtigt, skriver Ingeniøren fredag. Mange brændbare medier holder som is på et bord i solskinsvejr, siger arkivleder og konservator med speciale i digitale medier på Det Danske Filminstitut, Jacob Trock, til Ingeniøren. Ifølge Ingeniøren anbefaler eksperter, at man kigger nøje på den blanke skive, inden man køber den. Farvelaget skal være korrekt påført og et gulligt farvelag er bedre end et blåt.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 14-03-05 15:35

hey newface har du et link til den artikel.. gad godt høre hvilke brændere der evt for ros

Kommentar
Fra : newface

Dato : 14-03-05 16:15

Næh,det er samlet op undervejs

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 17-03-05 21:10

Prøv:

http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Der forklares meget godt forskellen.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 05-05-05 00:03

Tak for svaret newface.