/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Verden vil være fattig uden musik.
Fra : creamygirl
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 13-03-05 21:07

Hej derude.

Sidder og funderer over, hvad i alverden man gjorde før vi fik integreret radion i vores tilværelse?!

Jeg har umådelig svært ved at forestille mig en hverdag uden musik.
Lige nu fiser jeg rundt og pakker til en sviptur til Prag - og minsandten om ikke en sød ven lige har sendt mig et nummer med Joni Mitchell, som han mente skulle være det helt rigtige ' pakke musik' ...LOL

Hvad mon det er der gør, at musik har så stor indflydelse på vores velbefindende?!
Jeg selv får de fedeste associationer når det kommer til musik. Det være sig både glade minder - såvel som sørgelige.

En basal sanseoplevelse jeg nødig vil være foruden

Fortæl hvilken sang melodi I lige nu lytter til, og gerne hvorfor.

Min er som sagt med Joni Mitchell med nummeret Both Sides Now.
Hvorfor?! - tja fordi min ven sagde at den var god - og det er den også

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 13-03-05 21:10

Hej

Ja jeg sidder lige og lytter til Hush.. Det er super dejligt hygge musik, og jeg bliver i SÅ godt humør af det. ville også være meget ked af at skulle undvære min radio..

Rigtig god tur til Prag - er slet ikke misundelig..

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : pims

Dato : 13-03-05 21:16

Jeg er på vej i seng og hører derfor ikke musik ligenu, men jeg har haft en melodi i hovedet det meste af dagen: "Bazooka" med Nephew. Jeg tror ikke jeg vil kunne leve uden musik, radioen skal være tændt morgen, middag og aften. I bilen og på arbejdet.
Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-05 21:20

Jeg smelter tit med Lou Ann Barton med "Shake a hand"

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 13-03-05 21:24
Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 21:26

Sidder og lytter til den nye CD med Peter Viskinde, fordi den er jeg lige blevet foræret

Og før vi fik radio??
Ja da sang og spillede folk selv.
Mange steder blev der arrangeret sang og musik aftener.
Lidt tamt i forhold til nutiden, men hvad, man kendte jo ikke til andet end den musik man på den måde selv frembragte.

Musik og sang (og dans) har jo under mere eller mindre primitive former, eksisteret lige så længe som der har været mennesker på jorden.
Som underholdning, til at formidle budskaber, til at udtrykke sindsstemninger, som afslapningsredskab, o.s.v.

God tur til Prag.

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 21:34

Tak Tedd fed tekst også!

Ja det er rigtigt Dova. Jeg har bare svært ved at forestille mig, at man sån' lige tog et par skeer frem i tide og utide.
Og derfor mener jeg, at hverdagen dengang måtte føles lidt tam. Som det er nu, hører vi jo musik stort sagt hele tiden. Til opvasken, når vi gør rent, i bilen - ja faktisk dagen lang..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 21:36

Ja. Helt tilbage i stenalderen fandtes der Heavy Rock Bands.
Deres indspilninger er desværre gået tabt.
Men ja. Musik er en mærklig ting.
Hvorfor sætter vi så stor pris på den ?
Der er nok ikke en logisk forklaring.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Yune

Dato : 13-03-05 21:38

Mozart!

efter min mening den bedste komponist til dato... den lethed han har i sin musik...
er det ikke fantastisk?

der er intet som kan bringe en sammenlignelig ro over mig. Det får mig til at tænke, og det med at få lavet mine to rapporter i kemi og fysik til i morgen.. det er pludselig blevet til en leg.. ligefrem dejligt at vide at jeg kan have det godt med at aflevere dem i morgen.

det er som en drøm...er det ikke skønt bare at kunne lave lektier og sove samtidig...?

prøv det...

jah det er utroligt hvad musik kan gøre. Musik er magi...

Min musiklærer er den største modstander af alternative ting, men hans kone har fundet ud af at børn med ørepine og med smerter kan helbredes bare ved hjælp af de svingninger musik udsender. helt uden kirurgigske indgreb... bare ved at sidde på en kasse og få lydbølger op igennem kroppen... Jeg troede aldrig jeg skulle få ham til at indrømme at nogen alternativ behandling virker, men han har måtte æde en ko, og måtte indrømme at det virker...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-05 21:43

Ja jeg har sunget Gospel hele eftermiddagen, vores kor havde jo koncert i Horsens...og det bliver man rigtig glad i skralden af.
Sjovt nok hører jeg sjældent musik når jeg er alene, der nyder jeg stilheden...måske fordi der er så meget gang i den når unger og mand kommer hjem og det vrimler med kammerater og lign.
Men jo musik har meget stor indvirkning på vores psyke.
Mango

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 21:45

Så tænk på muzak i supermarkedet.
Det er der forsket meget seriøst i.
De påstår hårdnakket at det virker, så vi køber mere.
Gambrinus

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-05 21:51

Yune, det har du fuldstændig ret i det med Mozart Og det lyder virklig skønt det med de musiske svingninger..man har jo også fundet ud af at patienter der hører god musik heler bedre og hurtigere.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 13-03-05 21:58

Tja,, fortiden høre jeg meget et nummer der hedder: Inside of me, med DJ Micro - det er et thecno numer. Normalt er jeg ikke til den slags, men fortiden føler jeg lige for at høre det.
Jeg for en føgelse af at havde travlt, eller være på vej......... :S Jeg høre det kun når jeg køre bil.
Sad jeg hjem og hørte det, ville det være underligt,,, jeg ville mangle bevægelse.

Ja, en verdn uden musik må være frygtelig. Eller nærmere tom !
Jeg tror at man i mange situartioner bruger musik til at forstå eller forholde sig til sine føgelser.
Musik ka sættte ord på det man ikke kan sige.
Eller sådan !?!?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 22:00

Ja, og det er såmænd ikke kun mennesker, at musik har en gavnlig indvirkning på.
mange dyr bliver beroliget af musik, og nogen landmænd spiller musik for køerne, fordi de så giver mere mælk

Gambrinus
Ka' du ikke lige fortælle lidt mere om de der stenalderbands

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 22:00

Da jeg var teenager, kunne jeg overhovedet ikke se noget i klassisk musik.
Så var det, at The Royal Philharmonic Orchestra udgav Hooked On Classics.
(Kan i huske den)
Efter at have lyttet til den tusind gange, havde man lyst til at høre klassisk "rigtigt"
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 22:02

Jooo, der var jo bla. : The Stolen Bones
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 22:05

Deres forsanger havde en flab som en Sabeltiger !

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 22:06

For ikke at forglemme, at det ufødte barn ligeledes reagerer både fysisk, følelsesmæssigt og mentalt på de lydindtryk som han/hun modtager.

Det er lige før jeg tror, at det må være den mest powerfulde af vores sanser!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 22:13

Og så var der : Lousy Orango Armgang, der ku' trutte som en mammut.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 22:14

Nåe Gambrinus, jeg var lige ved at tro, du ville nævne Rolling Stones

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 22:33

Der var/er faktisk en gruppe, der hedder/hed The Stolen Bones.
De spillede kun Rolling Stones numre.
De spillede på vores lokale værtshus i Hørsholm.
Deres forsanger lignede Jagger.
Han teede sig som Jagger.
Ham smed skjorten og pigerne hvinede.
Ja, der var rigtig gang i den !
Envidere havde vi også tit Allerød Drengekor på besøg.
Folk blev totalt overrumpede, når de havde set plakaten og så mødte op for at høre.
Det var Bluegrass for fuld udblæsning.
De har indspillet en enkelt plade som min søster opsporede
og gav mig i fødselsdagsgave.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-05 22:37

Kom Michael Jackson så på efter Allerød drengekor?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-05 22:50

Creamy, ja man siger jo også at det er den sans man mister sidst..altså når man dør

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 23:37

Nå, må hellere få lukket her inden min afrejse til Prag. Skulle jo nødig have skyld for at jeg har hængepartier på kandu*S*

Jeg vil nyde et par Tjekkiske øl, lidt Tjekkisk musik og hvem ved - måske en enkelt "PRAGmatisk" mand, hvis jeg er heldig

Tak for svaret tedd - Den var lige i øjet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 23:41

Nej Tedd, han var ude at lege med børnene.
Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-05 00:05

Hej creamy

Citat
Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point.

God tur til Prag.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 00:22

Når du står på broen og kigger ned på vandet - så forestil dig, at det er alle Kandubrugernes ordstrøm, du kan se flyde forbi. [hør] [hør] [hør] [hør]
Go' tur

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-03-05 00:24

Hva' pokker laver du her ?
Bentjuul har poæng til dig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-03-05 07:07

Hey Ans, din skarpe iagttager

Du har helt ret. Den dygtige svarer (Tedd) har fået sine point...og ikke mindre end fire søde kandubrugere har allerede købt svaret...øhhh doh!
Jeg har således kun givet 120 point for dette geniale svar i stedet for de oprindelige 200 point. Skide smart teknik

Skal nok skride nu.. LOL
Og pas lige på Jer selv...ik?!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-03-05 07:34
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-03-05 07:37
Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-05 12:03

Så har det kun kostet dig 100 point

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 14:51

Og jeg har som sædvanlig betalt forgæves - jeg vil ha' mine købepåænger igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 15:01

Hvis man opretter 2 enslydende spørgsmål kan man så få 200 point igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-05 17:51

Du kan jo prøve

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-05 19:51

2 stk. enslydende sprg til 200 point.................100 retur.

100+100=200

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-05 20:51

Det er da ikke en prøve, men blot et regnestykke.

Nææææh emesen, du må på banen og stille 2 enslydende spørgsmål af 200 point.

Så vil det jo vise sig om du får 100 point retur på begge spørgsmål, efter at du har lukket dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-05 11:30

Undskyld creamy at jeg lige bruger din tråd

emesen

Så fik du de første 100 point retur

Jeg har lige set, at dit spørgsmål er blevet en hot

Det må være på grund af overskriften

Jeg har ikke købt det.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-03-05 14:10

>Emesen
Du laver bare et spørgsmål med overskriften :
Gratis sextimer ønskes af 18årig jomfru.
Modne halvskallede mænd med mave foretrækkes.
SÅ FÅR DU KØBEPOINT IGEN !
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-03-05 16:23

Er du vimmer Gambrinus - hende afleverer jeg da ikke, hvis hun er vild med halvskallede mænd med mave.
(Jeg elsker nemlig bedstefaderrollen )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-05 21:15

creamy

Når du kommer hjem fra din ferie, så har Jernladyen lagt 100 point til dig her

http://www.kandu.dk/dk/spg/62923

Kommentar
Fra : Danielvanfladmose

Dato : 16-05-05 14:02

Jeg hører altid mozart

Kommentar
Fra : Danielvanfladmose

Dato : 16-05-05 14:02

Jeg hører altid mozart