/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Rengøring af metal overflade
Fra : scrubber
Vist : 1122 gange
200 point
Dato : 12-03-05 11:29

Jeg har brug for at finde ud af om der findes en "maskine" der kan rense en både spids og skarp overflade. Hvor fordan får jeg bedst en metaloverflade ren. Har set at man hvis kan få nogle maskiner der anvender ultradlyd. Er dette rigtigt. men andre forslag modtages gerne.

De emner der skal renses kan være op til 6,5 cm lange og 2 cm brede og 1 cm dybe men det er forskellige emner.

Jeg ville også blive glad for evt henvisninger til hvor jeg kan købe disse maskiner !!

mvh scrubber

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-05 12:46

Hej scrubber
Du er ikke helt galt afmacheret hvad angår ultralyd

Citat
Din lokale guldsmed kan også rense dine smykker med ultralyd som giver det bedste resultatet
http://www.falckguld.dk/guldinfo.htm

Hvor store emner og metal-typer der kan klares med ultralyd, ved jeg ikke, og om det i det hele taget kan betale sig... ja det skal jeg lade være usagt. Hvorfor ikke kigge på kemisk rensning, som f.eks myresyre? Der findes mange alternativer, men jeg vil nok anbefale, at du tager et af dine forholdsvise 'små' emner med op til dit lokale bygge-markede, og ser hvad de kan tilbyde.
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-03-05 12:50
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-03-05 12:56

Hej Scrubber

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men så lige at du har 2 ens spørgsmål - vil derfor bare gøre dig opmærksom på, at du kan nå at slette det andet spørgsmål og spare dine 200 point men husk at gøre det inden nogen skriver kommentarer i det, for da er det forsent.

// Toupie

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-03-05 12:57

Skynd dig at lukke dit http://www.kandu.dk/dk/spg/62458 der er ingen grund til at spilde points på det. Du har jo spurgt her

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-03-05 13:04
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-03-05 16:09

Det er jo ikke til at besvare et sådant spørgsmål, da det jo ikke fremgår hvilket metal, og hvad de er forurenet med, og endvidere hvor rene de skal være.
VH Palle Hansen
NB: Har selv brugt ultralydsapparater i freonbad, hvor så emner skulle være total fri for støv mm.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 14-03-05 10:48

Tak for svaret CLAN.