/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Nådegaver?
Fra : Hekla
Vist : 600 gange
50 point
Dato : 29-06-01 00:57

Mange kristne er bange for den alternative verden, og det gamle testamente bliver brugt som skræmme billede, men hvis man læser Paulus første brev til menigheden Korinth får man jo en helt anden forståelse især kapitlerne 12, 13, 14 hvor der er tale om nådegaver.
Hvad er nådegaverne?. Og hvor er de i dag?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 19:07

"Hekla" <Hekla.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cCO_6.312$c63.27853@news000.worldonline.dk...
> Mange kristne er bange for den alternative verden, og det gamle
> testamente bliver brugt som skræmme billede, men hvis man læser Paulus
> første brev til menigheden Korinth får man jo en helt anden forståelse
> især kapitlerne 12, 13, 14 hvor der er tale om nådegaver.
> Hvad er nådegaverne?. Og hvor er de i dag?

Nådegaverne er her, men fungere kun i lydighed og kærlighed

Splid og vranglærer holder gaverne væk

Erik

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 20:03

"Hekla" <Hekla.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cCO_6.312$c63.27853@news000.worldonline.dk...
> Mange kristne er bange for den alternative verden, og det gamle
> testamente bliver brugt som skræmme billede, men hvis man læser Paulus
> første brev til menigheden Korinth får man jo en helt anden forståelse
> især kapitlerne 12, 13, 14 hvor der er tale om nådegaver.
> Hvad er nådegaverne?. Og hvor er de i dag?
~~~~~~~~~~~~
Blandt de troende. (jvf.Mark 16)

jørgen.

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 50 point
Dato : 30-06-01 14:19

I princippet har alle som tror på Jesus, adgang til alle de løfter der står i Det Nye Testamente, så som bøn for syge - ja hvad som helst. For at herliggøre sit navn og få menneskene til at erkende Guds eksistens, så bliver nogle troende udrustet med det som Bibelen kalder nådegaver. Nogle får en speciel tro - som er fra Gud - til at starte, gøre et eller andet, som vi "almindelige" kristne ikke har mod på. Nogle får tildelt en speciel nådegave til at bede for syge, etc. Hvis du følger lidt med i hvad der foregår rundt omkring i "den kristne verden", vil man finde ud af, at nådegaverne praktiseres - også år 2001. Man er ikke noget speciel, eller en "bedre" kristen fordi man har fået en nådegave af Gud, tværtimod kræver det stor ydmyghed og ansvar.
Kristne har ingen som helst grund til at frygte den alternative verden, selv om det er en åndelig okult verden. Som kristne er vi p.g.a. Jesus beskyttet. Hvis vi holder os til Jesus og ikke forlader Ham og begynder at "lege" med den dæmoniske alternative verden, har vi intet, intet at frygte.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 13:30

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:9hijd3$3kj$1@news.inet.tele.dk...
>

> > Hvad er nådegaverne?. Og hvor er de i dag?
> ~~~~~~~~~~~~
> Blandt de troende. (jvf.Mark 16)
>
> jørgen.
>

Jeg mener også du selv har efterlyst helbredelsens Nådegave, uden at finde
helbredelse blandt de troende eller andre steder.

Så når Hekla spørger, så svar ham ordentlig

Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 22:39

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:igq%6.126$rS6.5380@news.get2net.dk...
> > ~~~~~~~~~~~~
> > Blandt de troende. (jvf.Mark 16)

Har en eller anden ide om at alle mennesker i som barselsgave har fået troensnådegave ... men at de som så ikke har brugt denne nådegave/ikke er blevet kristne tja de har jo så lagt troensnådegave ind på en hylde i et skab .... og tiden vil så vise om de nogensinde når at finde denne frem inden de dør ...

MVH Ami

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-07-01 08:39

"Anne-Marie Prange Madsen" skrev d. 30-06-01 22:39 dette indlæg :
>
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:igq%6.126$rS6.5380@news.get2net.dk...
> > > ~~~~~~~~~~~~
> > > Blandt de troende. (jvf.Mark 16)
>
> Har en eller anden ide om at alle mennesker i som barselsgave har fået troensnådegave ... men at de som så ikke har brugt denne nådegave/ikke er blevet kristne tja de har jo så lagt troensnådegave ind på en hylde i et skab .... og tiden vil så vise om de nogensinde når at finde denne frem inden de dør ...
>
> MVH Ami
>

Godkendelse af svar
Fra : Hekla

Dato : 01-07-01 21:49

Tak for svaret summer.
Jeg tror det jeg efterlyste fandt jeg mest i dit svar så det siger jeg tak for
Hekla

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-01 12:59

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b3e470d$0$3239$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:igq%6.126$rS6.5380@news.get2net.dk...
> > ~~~~~~~~~~~~
> > Blandt de troende. (jvf.Mark 16)

Har en eller anden ide om at alle mennesker i som barselsgave har fået
troensnådegave ... men at de som så ikke har brugt denne nådegave/ikke er
blevet kristne tja de har jo så lagt troensnådegave ind på en hylde i et
skab .... og tiden vil så vise om de nogensinde når at finde denne frem
inden de dør ...

MVH Ami

Nådegaver fra Gud kommer med kaldelsen og helligåndens dåb (genfødslen)

Erik

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-07-01 22:28

Tak for pointene Hekla

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-07-01 21:25

"Hekla" skrev d. 01-07-01 20:49 dette indlæg :
> Tak for svaret summer.
> Jeg tror det jeg efterlyste fandt jeg mest i dit svar så det siger jeg
> tak for
> Hekla
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"