/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad er OECD-landene?
Fra : Zofie
Vist : 1594 gange
25 point
Dato : 08-03-05 11:13

Hvilke lande er med i OECD? Og hvad står det for?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 35 point
Dato : 08-03-05 11:21

1 forklaring http://www.leksikon.org/art.php?n=1934

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 08-03-05 11:22

Tusind tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-05 11:23

Organisationen for Økonomisk Samarbejde og Udvikling

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 11:23
Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 08-03-05 11:23

Tusind tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-05 11:23
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 11:24

Selv tak.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 08-03-05 11:52

Hej Zofie
flg lande er med
OECD blev stiftet i 1961, som en direkte efterfølger for OEEC (engelsk: Organization for European Economic Cooperation, Organisationen for europæisk økonomisk Samarbejde). De oprindelige medlemslande i OECD var USA, Canada og OEEC's 18 europæiske deltagere: Belgien, Danmark, Frankrig, Grækenland, Grækenland, Island, Italien, Luxembourg, Holland, Norge, Portugal, Spanien, Storbritannien, Schweiz, Sverige, Tyrkiet, Vesttyskland og Østrig. Senere er Japan, Finland, Australien, New Zealand, Mexico og Sydkorea blevet

står for
OECD (engelsk: Organization for Economic Cooperation and Development, Organisationen for økonomisk samarbejde og Udvikling) er det vigtigste økonomiske

mvh
krakgt