/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
fatburnersuppe
Fra : vaxen
Vist : 6159 gange
100 point
Dato : 05-03-05 18:14

Hej med jer og god lørdag-aften!!!

Så lige i tip, at denne der fatburner suppe er nævnt. Og så fik jeg lige lyst til at spørge folk, der har prøvet den om en lille ting:

Synes I, den smager godt????

Min Svigerinde og jeg selv var jo for et par år eller tre siden vældig begejstrede over, at vi mirakuløst kunne tabe os af grøntsagsuppe - som vi begge EEELSKER!
Så på den - Min skønne svigerinde lavede suppen og det med stor kærlighed!
Jeg fik så en stor portion med hjem og gik til den med stort håb og iver...
MEN!! Fy for dælen, hvor smagte den grimt! Hvordan filen kan et mix af ting, man rasende godt kan lide komme til at smage sådan?
Det pudsige var, at min ellers alt-spisende svigerinde havde det på samme måde - så det var ikke kun mig, der var kræsen.

Fortæl mig om jeres oplevelse med Fatburner suppe!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : susanne76

Dato : 05-03-05 19:34

Hejsa
På et tidspunkt var vi 2 kolleger der prøvede suppen - vi syntes den smagte helt udmærket, selvfølgelig havde man ikke den store lyst til at spise den efter kuren var slut.
Har dog fundet ud af, at der verserer flere forskellige opskrifter på fatburner suppe. Den går under mange navne, og det er svært at vide, hvilken opskrift I lige havde fat på.
Den vi brugte kan du se her: http://www.sulajma.dk/SLANKEKURE.HTML

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-05 21:58

Ha
Kært barn har mange navne: Fatburner suppe. Poul Nyrup grøntsagssuppe, Kålsuppekuren , Sacred Hearts memorial Hospital stofskifte suppe, o.s.v.

Og det er en af de der uhensigtsmæssige fup-slankekure som desværre er så moderne.

Ja, okay, hvis man nøjes med den i en uge, tager man sikkert ikke den store skade, men det hurtige vægttab, kommer som regel 1½ gang på igen i løbet af kort tid, og som fedt i stedet for det væske og muskler man taber.
Så lad os nøjes med at kalde det en yderst uhensigtsmæssig måde at tabe sig på.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-03-05 22:42

Ja Dova, det er jo nok de kedelige fakta... Men ryger man på den, kan man da i det mindste bryste sig af, at have nået de famøse 6 pr. dag...
Personligt foretrækker jeg nu de seks i en mere velsmagende version

Vaxen

Accepteret svar
Fra : ieconfig

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-05 22:54

Jeg kom til 4. dagen og så ku jeg ikke tåle lugten af suppen mere, men kiloene røg af, og kom ik på....
Kan ikke anbefale den. http://www.cabbage-soup-diet.com/ tror dette er originalen.
Start istedet med at se på din kost.
eks. spiser du mange hvide kulhydrater?

Camilla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 09:18

Hmmm... alt denne snak om, man kan spise 'noget' der forbrænder fedt. Min erfaring og viden siger mig, at den eneste kur der batter, når vi snakker fedtforbrænding, ligner denne : http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=448&a=2072

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ieconfig

Dato : 06-03-05 10:19

Hej molokyle

Jeg kan kun sætte spørgsmåltegn ved disse 10 bud, når bud nr. 2 er : få flere muskler!
Hvor dan fae....skal man få flere muskler?

Camilla

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-03-05 11:02

De 10 bud i Molokyles link, er sådan set gode nok, bortset fra en vigtig ting:
I de to "første bud", skal de skifte ordet stofskifte ud med forbrænding.

Jeg har ofte set link til den side der, og må indrømme, at den ikke vækker den helt store respekt for dem der skriver den, når der er så basal en fejl, som at sidestille energiomsætning (fedtforbrænding) med stofskiftet.

Iceconfig spørger, hvordan fa'en skal man få flere muskler.
Og det er sådan set hele hemmeligheden ved at tabe sig: At man skal omdanne fedt til muskler. Og det sker ved motion, som er/bør være en af de mest elementære ting i en slankekur.
Motion øger forbrændingen, og giver større muskelmasse, som igen giver større forbrænding, fordi muskler kræver mere energi end fedtvæv.
Det er også derfor folk ofte oplever, at selv om de reducerer taljemål o.s.v. ved motion og rigtig kost, kan de ske at veje mere end før, og det er fordi deres fedt er blevet til muskler som har en større vægtfylde end noget blævret fedt

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 12:12

ieconfig & dova : I har begge i sagens natur ret i at der er forskel på forbrænding og stofskifte, men det er nu engang konstateret af lægevidenskaben; øget forbrænding, har en positiv indflydelse på stofskiftet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 12:15

Ieconfic>>> Det var godt at høre, så er min svigerinde og jeg ikke de eneste kræsenpinde

Jeg har heldigvis selv fundet vejen frem, så jeg er ganske aldeles fri for vidunderkure og mystiske mærkelige kostsammensætninger, der altid giver bagslag. Jeg har nu rundet de 15 kg og er jubellykkelig over det!

Og Molo! Jow, det kan faktisk godt lade sig gøre at spise noget, der alene ved indtagelsen af det slanker. Nogle grøntsager bruger faktisk flere kalorier på at blive forbrændt end de indeholder så det er jo skønt. Men går man udelukkende efter en kost, der har denne egenskab, bliver man meget hurtigt meget syg....

Der er kun een vej frem: Kostomlægning og motion... Alt det andet, er "gulerødder" i bedste fald og snyd, bedrag og farligt for helbredet i værste.

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 12:15

Ps. Mht. dova's betragtninger over muskelmasse :

Det sjover er; selvom man ser ud til at have slanket sig og ser tyndere ud, så kan vægten sagtens være den samme, hvis man har 'skiftet' fedvæv ud med muskelvæv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ieconfig

Dato : 06-03-05 12:16

Jeg er godt klar over hvordan, man får mere muskel masse...men de skriver man skal have flere muskler, det kan man ikke!
I kroppen er der 600-700 muskler alt efter hvordan man tæller dem, vi kan træne dem til at blive størrer, men vi kan ikke få flere.

Camilla

Kommentar
Fra : ieconfig

Dato : 06-03-05 12:18

Super flot vaxen. Tilykke med det store vægttab!

Camilla

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-03-05 12:28

Taaark

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 12:33

ieconfig -> Korrekt

Mine muskler synes nu heller aldrig at blive større, lige meget hvad jeg hiver i

</175cm68kg>

Kommentar
Fra : ieconfig

Dato : 06-03-05 15:51

molokyle det kræver proteiner for musklerne skal blive størrer, spiser du nok kød fisk æg mm.?

Camilla

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 16:01

ieconfig -> Masser. Jeg er blot spinkelt bygget : http://home20.inet.tele.dk/friheden/ny_fisk.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 16:07

Altså; glad for fisk : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/langemolo.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ieconfig

Dato : 06-03-05 16:44

Mmm er også glad for fisk....
Kæresten derimod bryder sig ikke om det, kun uden ben. Så det er begrænsede mængder vi får :S

Camilla

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-06 16:57

Tak for svaret ieconfig.