/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Til dove
Fra : H2
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 28-02-05 22:41

Tak for svaret.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-05 22:58

Tak skal du have

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : H2

Dato : 28-02-05 23:17

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-03-05 00:06

Hvilket svar på hvilket spørgsmål? Skal det være en hemmelighed?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 00:15

Ja, det er en hemmelighed.

Gu er det ej: www.kandu.dk/dk/spg/61633

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-03-05 00:37

Nå, jeg har selv fundet det, så det er OK.

Såvel du som din søster skal dog vide at:

Målestok forholdet 1:250.000 betyder at 1 cm. på kortet er lig med 250.000 cm i virkeligheden.
Så hvis noget på kortet er 10 cm fra hinanden betyder dette 250.000 x 10 = 2.500.000 cm i virkeligheden.
Så skal du bare dele med 100 for at få det i meter altså 25.000 meter = 25 KM. På et kort i målestok 1:250.000 er 1 cm altså = 25 km. Hvis I måler 1,35 cm på kortet skal I altså gange med 25 for at finde afstanden i KM.

Det var der ingen andre der forklarede. Men nu ved I det. Venlig Hilsen Arne

P.S.: Jeg har undervist spejderledere i Kort og Kompas og arbejdet som navigatør i Søværnet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 00:42

Forkert arne, 1 cm =2,5 km= 2500m

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 00:53

250.000 cm = 2.500 m= 2.5 km

1 cm = 2,5 km

og 10 cm på kortet = 25 km

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-03-05 03:34

LOOOOOOL

Citat
På et kort i målestok 1:250.000 er 1 cm altså = 25 km.
Det var der ingen andre der forklarede. Men nu ved I det. Venlig Hilsen Arne

navigatør i søværnet LOOOOL - og stakkels spejdere LOOOL

Jeg ved - Jeg kan - Jeg har......Jeg Jeg Jeg Jeg..... I guder......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-03-05 04:34

Sad lige ved morgenkaffen og funderede over AJ's forunderlige adfærd.

Det er som bekendt menneskeligt at fejle, og bestemt osse tilgíveligt. Men jeg kan undre mig dybt over, at nogen som AJ møver ind i en tråd som blot er en point-tak til en bruger for et svar, og supplerer med noget som egentlig er færdig behandlet. At vedkommende så på sin sædvanlige selvforherligende facon kommer med disse oplysninger er lidt kvalmt. Når så indlægget afsluttes med en oplysning som er så forkert som den overhovedet kan være, og to udgangsreplikker:

Citat
Det var der ingen andre der forklarede. Men nu ved I det. Venlig Hilsen Arne

P.S.: Jeg har undervist spejderledere i Kort og Kompas og arbejdet som navigatør i Søværnet

som er HELT overflødige og kun tjener et formål...... nemlig at understøtte at det AJ skriver er der vægt bag, og dermed en ekspertviden.

Dette viser sig oven i købet at være forkert, og så begynder maven altså at rotere og de umiskendelige tegn på opkast er på vej

Kommentar
Fra : H2

Dato : 01-03-05 09:06

Problenet er ikke at jeg ikke kan regne den ud men min søster troede ikke på at det var rigtig det jeg sagde fordi de andre i klassen fik noget andet, men nu er hun overbevist.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 20:53

Tjah Klumme
Så forstår man måske bedre, hvordan Peder Skram kunne "torpedere" et sommerhusområde

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-03-05 22:52

Ja LOOOOOOOL Hovsa!!!!!!!