/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Tekst ødelægger design i tabel
Fra : crha
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 25-02-05 17:57

Hejsa

Der er sikkert 100 andre end mig der har stillet dette spørgsmål, men jeg er ikke lige stødt på svaret endnu.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside via noget ASP, men når teksten i en tabel bliver for lang ødelægges hele designet, da siden bliver "strukket up".

Her er et eksempel: http://cs.cruckie.net/molioc/test/go/?Site=ShowNews&newsID=1

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at holde tegnene indenfor den bestemte bredde af tabellen?

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 25-02-05 18:03

Sætte width="xxxx" i cellen med de lange tekster

Mvh
Smorch

Kommentar
Fra : Random

Dato : 25-02-05 18:53

Du kan ikke gøre noget ved lange ord i HTML, de vil ikke automatisk blive brudt op.

Det du kan gøre er at tjekke input i den submitform folk benytter til at poste fra.

Denne validering kan du enten gøre via JavaScript, eller via nogle ordlængde tjek i ASP koden.. inden det smides i databasen.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 25-02-05 20:21

Ok, har du en idé til hvordan sådan et ASP script kunne se ud? Den skal jo ikke cutte midt i et ord.
Jeg har vist et gammelt script liggende der kan noget der minder om det, kan jo prøve at tjekke det, hvis jeg stadig har det.

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-05 21:53

I php er der noget der hedder wordwrap ... søg eventuelt på wordwrap og asp .

Det er jo meget almindelig problem, så mon ikke koden kan findes ret let...

Er ikke helt oppe på beatet med asp programering desværre...

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 26-02-05 12:29

ahh, mange tak Random.
Manglede bare at vide hvad det blev kaldt (Wordwrap), så jeg søgter og efter lidt tid fandt jeg dette som virkede perfekt og lige det jeg havde brug for: http://www.devx.com/tips/Tip/15840

Mvh.
Casper