/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Dyrehavsbakken, vand i faldgruben ?
Fra : Kristensen
Vist : 6063 gange
100 point
Dato : 04-09-02 10:01

Er der nogen som kan svare mig om der har været vand i faldgruben på Dyrehavsbakken. Faldgruben er den med manden der ligger på en planke, han skydes ned med en bold hvis man ellers kan udløsnings mekanismen.

Kun et svar med bevisførelse kan godkendes

Hilsen

Søren Vægt

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 04-09-02 12:42

Hej

Ja jeg har da set det, men det er mange år siden. Måske engang i 80´erne.

mvh.

Sanne

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-02 17:06

Til alle der har oplevet vand i faldgruben på Dyrehavsbakken.

Glem det!!!!!

Der er ikke, og har aldrig været vand i Faldgruben på Bakken.
Viggo og Ruth (Faldpårøvenviggo) er 4 generation der ejer gøglet ( Det vil sige de sidste 100 år ), og Viggo fortæller er, at der engang i en dansk film har været noget med en faldgrube, hvori der var vand. Dette har nogen set, og så går snakken. Der er sjovest på Bakken!!! Men ingen vand i gruben

Det er faktisk morsomt at stå og høre kommentarer, som "Sådan noget snyd - før i tiden var der vand i".

Når jeg kan udtale mig så skråsikkert om dette, er det fordi min søn har været "FALDNEDMAND" i 3 år 1999 + 2000 + 2001 hos Viggo og Ruth

Kan man forestille sig, at en faldnedmand, der når det går hårdest til ryger ned 40 - 50 gange i timen skulle sidde på pinden drivvåd. Der ville vist komme en del sygemeldinger.

Manden falder ned i en trampolin, og er den sidste rigtige gøglerforretning på Dyrehavsbakken - Desværre.

Ram2

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-09-02 17:17

PS.

Det er jo ikk muligt håndgribeligt at bevise min påstand, med mindre vi tager en tur på Bakken og besigtiger Faldgruben.
Meeen, hvis der var vand i Faldgruben, hvordan kan man så forklare, at Faldnedmanden når han bliver skudt ned ofte springer op igen og sparker til bjælken. Dette ville ikke kunne lade sig gøre, hvis han røg ned i vand.
Denne manøvre gør han for ikke at få pinden i hovedet - Nye faldnedmænd bruger hånden til at værge for sig. Der er i øvrigt megen teknik i at være Faldnedmand - og det er ikke helt ufarligt, hvis de er uopmærksomme. De rigtig skrappe kan stå op på pinden, mens de sviner folk til.

Men stol på mig - sådan hænger det sammen!!!

Ram2

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 05-09-02 12:34

Hej

Ja så må det jo være et andet sted jeg har set det......

mvh

Sanne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-09-02 14:10

Hej Sanne.
Jeg er næsten ked af, at tage din illusion fra dig, men hvis du vidste hvor mange gange jeg har hørt det med vandet, når jeg stod og kiggede på. Jeg er lidt af en Bakkefreak, og kender mange af teltholderne personligt, bl. a. Viggo og Ruth i Faldgruben. Vi har netop snakket om den påstand med vandet, der åbenbart er udbredt hos folk, men Viggo ryster på hovedet og griner. De sidste 100 år har der ikke været vand i faldgruben. Af og til om sommeren har klovnen på pinden en vandpistol med op, og prøver så at genere folk ved at strinte dem til, men ellers er det mest øl de gør i.

Hilsen
Ram2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 21:08

Kristensen wrote:

> Er der nogen som kan svare mig om der har været vand i faldgruben på
> Dyrehavsbakken. Faldgruben er den med manden der ligger på en planke,
> han skydes ned med en bold hvis man ellers kan udløsnings mekanismen.

Jeg kan huske at det sprøjtede

>
> Kun et svar med bevisførelse kan godkendes

Sprøjtet er tøret væk, så nej

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-09-02 23:06

Øhhhe - mener du noget bestemt, eller er det bare det, at dem der ingen pære har - de ævler!!!!!!

Ram2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 11:13

Va mæ å spørre manden selv - subsidiært teltholderforeningen på
Dyrehavsbakken. Der må da for pokker være én der kan svare der......

venligst

Børge

hjemmeside:
www.angelfire.com/ak/askholm

"Kristensen" <Kristensen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bZid9.51055$ww6.3756948@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen som kan svare mig om der har været vand i faldgruben på
> Dyrehavsbakken. Faldgruben er den med manden der ligger på en planke,
> han skydes ned med en bold hvis man ellers kan udløsnings mekanismen.
>
> Kun et svar med bevisførelse kan godkendes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 10:41

Prøv her

Dyrehavsbakkens Teltholderforening 1885
Dyrehavevej 62
2930 Klampenborg

Formand: Carsten Dahl
Tlf.: 3990 0093
carsten@dahl-dk.com

--
Med venlig hilsen
Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
"BØRGE ASKHOLM" <bask@get2net.dk> wrote in message
news:pQhf9.17$Pn4.689@news.get2net.dk...
> Va mæ å spørre manden selv - subsidiært teltholderforeningen på
> Dyrehavsbakken. Der må da for pokker være én der kan svare der......
>
> venligst
>
> Børge
>
> hjemmeside:
> www.angelfire.com/ak/askholm
>
> "Kristensen" <Kristensen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:bZid9.51055$ww6.3756948@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogen som kan svare mig om der har været vand i faldgruben på
> > Dyrehavsbakken. Faldgruben er den med manden der ligger på en planke,
> > han skydes ned med en bold hvis man ellers kan udløsnings mekanismen.
> >
> > Kun et svar med bevisførelse kan godkendes
>

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 11-09-02 08:19

Hej Ram2

Du behøver ikke bekymre dig....men nu kunne det jo være at der fandtes andet end Bakken i verden....har du tænkt på det..?

Når men lad det nu hvile......Det var skægt at læse din historie om Bakken.

med venling hilsen

Sanne

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-09-02 09:55

Hej Sanne.
Ja det er selvfølgelig rigtigt, at du kan have set det et endet sted, men jeg havde kun Bakken i tankerne, vel fordi spørgsmålet netop drejede sig om Bakken.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 19:07

Kristensen skrev:

> Er der nogen som kan svare mig om der har været vand i faldgruben på
> Dyrehavsbakken. Faldgruben er den med manden der ligger på en planke,
> han skydes ned med en bold hvis man ellers kan udløsnings mekanismen.

Jeg husker tydeligt min morbror (født 1912) ofte fortalte om de gange han
skød manden ned i vandet så det sprøjtede. Måske var det i 40'erne.

> Kun et svar med bevisførelse kan godkendes

Nåh, så må du hellere droppe det - so to speak ...

--
Hilsen: Jørgen / www.hamigen.dk
(mails til mig er minus men)
http://www.sundbyoester.igroups.dk

Kommentar
Fra : lassem

Dato : 22-05-04 00:34

Er der nogen der kender til markeder og byfester denne sommer, hvor der er en "faldgrube" eller "fald i vand maskine". Så må i gerne skrive det.
Vh Lasse Marquard

Kommentar
Fra : Skjødt

Dato : 27-10-06 09:41

hej Søren og Ram2.

Som faldnedmand, fra 2002-? ,må jeg påstår at vi har haft vand i faldgruben. Dette har kun været tilfældet på de rigtige varme solskinsdage, hvor vi kan tillade os det med temperaturen. Men det er ikke formålet med forlystelsen - 'få manden i vandet'.
Men derfor betyder det ikke at vi ikke er trætte af spørgsmålet!
hvis der ikke er vand i, så er der ikke vand, færdig, basta!
hvis du vil have vand i, er det penge eller bajer der ska på bordet! ellers lad vær me a spørg!!

mads

ps. - booooooooooooondeeeeerøøøøve!!!!!