/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
rullende nyhedsside
Fra : mpjc
Vist : 953 gange
50 point
Dato : 21-02-05 09:59

Hej!

Jeg har set en ticker på en hjemmeside og den kunne jeg godt tænke mig at have på min egen side.

Tickeren har ca. 8 forskellige tekster og den skifter så hvert 8 sek.

Nogle der har en kode på den.

Adressen på tickeren er her. www.boligsj.dk/Ticker.asp

Har prøvet at bearbejde den til, men uden held.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-02-05 11:10

Den kan du lave i "Flash"
/PG

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 21-02-05 11:13

Nu er jeg ikke den store " haj " til flash og asp...

Så hvis du kan hjælpe med at lave det i ASP vil det være bedst for jeg vil mene det er nemmest at rette i.

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-05 11:52

Hej,
At lave denne simple rulletekst er meget nem i Flash .. men det kræver jo, at du har programmet .. og har du det ?
Du skal definere en "scene" og de forskellige tekstblokke. Derefter skal du sætte tid på de forskellige visninger.
Prøv at tage et kig på denne side: http://www.echoecho.com/dk/flash.htm
Bliver du først "grebet" af flash, så ... en nordjysk gut med en speciel bil har lavet denne side: http://www.shoebox.dk/
Go' arbejdslyst !
/PG

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 21-02-05 12:42

Koden ligger i de to javascript filer dynlayer.js og newsticker.js (under www.boligsj.dk/Jscript). Især førstnævnte kræver noget arbejde at sætte sig ind i plus kendskab til JScript.

Er det i virkeligheden en ASP-udgave af ovenstående ticker du ønsker kan jeg ikke hjælpe dig. Der ligger i øvrigt rigtigt mange timers arbejde i den JScript-ticker du har henvist til.

Hvis du bare skal lave mindre ændringer vil det nok være lettets at arbejde videre med den du har. Skriv hvis du har nogle konkrete ændringer du ønsker forklaring til?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 22-02-05 11:18

Hej!!

Du ikke så en anden kode der gør det samme?

Kommentar
Fra : erik_bomholt

Dato : 22-02-05 15:51

Der findes java applets, der som regel er nogen man køber, men som også kan findes gratis med reklamefnidder indbygget. Prøv at søge på google. Der findes mange smarte rundt omkring på nettet. Når man først har dem er det rimeligt let at ændre på diverse parametre - skriftstørrelse, links, farver osv. - Til gengæld har programøren så sat begrænsninger på hvilke ændringer man kan lave.

Godkendelse af svar
Fra : mpjc

Dato : 04-06-05 17:08

Tak for svaret Guild.