/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
undulat og spejle
Fra : granslam
Vist : 1053 gange
444 point
Dato : 18-02-05 11:29

jeg syntes jeg har hørt at undulater bliver tossede hvis de kan se sig selv i et spejl passer det eller er det bare en skrøne ???

mvh Granslam

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 11:41

Skrøne tror jeg. De fugle vi havde som unger, brugte da timevis på at sidde og puste sig op foran spejlet. Om de blev mere skøre af det, tror jeg ikke.

Hvis dette var tilfældet, er jeg overbevist om at diverse dyreværnsfolk havde fået skidtet forbudt - spejlene altså!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 11:42

Kæresterne - til gengæld - kan godt blive lidt kulrede hvis de finder gråt hår, eller nye rynker.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 11:43

Teenagerne ligeså, hvis de finder en bums, lige inden de skal ud og føjte!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 454 point
Dato : 18-02-05 11:46

Det er meget forskelligt hvordan fugle reagerer på spejle.
Nogen er nærmest ligeglade, andre bliver næsten så forelsket i spejlbilledet, at de ikke foretager sig andet end at sidde og "småsnakke" med spejlet hele tiden, mens andre bliver agressive og "småskøre" fordi de måske tror det er en fremmed fugl de ikke kan få fat i.
Så at de altid bliver tossede, passer ikke, men hvis man vil give fuglen et spejl, må man bare forsøge sig frem og se hvordan den reagerer.

Jeg kunne dog ikke finde på, at give en fugl et spejl, netop fordi den ikke er i stand til at vurdere at det nu også er den selv den kan se.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 18-02-05 11:53

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-02-05 11:55

Selv tak granslam

mvh dova

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-02-05 17:30

Giv endelig din fugl et spejl. Jeg har haft undulater i mange år og de elsker deres spejle. Har man kun een undulat, er det især en god ide. Det andet er blot en gammel skrøne.