/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Måske skifte til andet selskab
Fra : stilke
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 16-02-05 14:34

Jeg har på det seneste fået fakturaer fra Tele2 ADSL (som jeg abonnerer hos) De er behæftet med meget gennemskuelige fejl, når jeg ringer og de lover at rette dem, får jeg at vide at jeg får en ny faktura, men sker der intet, og pludselig får jeg rykkere og regniger med rykkergebyr. De har det værste rod i deres bogholderi, -må de have. Jeg har ringet og samtalet 3 gang men intet af det lovede sker. Jeg er meget utryg ved det, og vil gerne skifte selskab. -- Hvor går jeg hen og finder et pålideligt og lige så billigt selskab. Jeg har en 512/128 forbindelse, jeg kan ikke få en hurtigere opload, siger de, for kobberet er for ringe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-02-05 14:45

Tja prisen på det du har nu, kender jeg ikke.
Jeg bruger TDC med samme hastighed som du, og giver 349 / måned for ubegrænset brug.
og der er ingen problemer med hverken forbindelser eller fakturaer.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-05 14:48

Jamen, efter min mening og som mange årige kunde hos Cybercity, er det dem jég vil anbefale. Idag har jeg både min ADSL og telefoni dér.

Der er aldrig problemer, og hvis du sidder og døjer med noget opsætning eller andet er deres support meget villige til at hjælpe.

Cybercity 512/128 Kbit/s PRIS: 329 kr. om mdr.

Tele2ADSL 512/128 kbit/s PRIS: 340.- om mdr.

Priser fra selskabernes hjemmesider.

Hvad er problemet???

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-02-05 14:51

Undskyld, Cybercity har det her tilbud lige nu:
Båndbredde Pris/md.
2048/128 Kbit/s 399 kr.
1024/128 Kbit/s 360 kr.

Kan være det ikke virker på alle centraler. Gælder indtil 1. marts.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 15:00

Enig med taliskoko (undertegnede også tilfreds CyberCity kunde i 4 år) http://www.cybercity.dk/privat/
Betaler ca. 450,- pr md (2560/512 opgraderet som "gammel kunde") og så har vi også fri telefon med i prisen. Gratis telefoni 24 timer i døgnet = dog kun til danske fastnet telefoner.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-02-05 15:04

>Clan> Kanon koncept, ik´.
Cybercity har for vane at give deres ADSL kunder, som regel julegave, i form af opgradering af forbindelsen uden beregning...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 15:04

NB: CyberCity køre på TDC's net, så hvis TDC kan... så kan CyberCity også. Ved trækning af nyt kobber, ja så er det en TDC montør som trækker de nye ledninger for CyberCity i dit hus. Det havde jeg meget morskab ud af i tidernes morgen, da TDC ikke ville gi' mig ADSL p.g.a. vi havde anden fastnet-telefon udbyder (dengang DLG, nu har CyberCity som sagt det hele).

Kommentar
Fra : akle

Dato : 16-02-05 15:50

Tele2adsl har jeg benyttet i ca. 2 år nu, og der har aldrig været problemer, hverken med hastighedsopgradering eller med regninger. Opgraderingen for hastighed fra 512/128 til 512/512 var den samme pris, nemlig kr.340,-. Der ud over kan man benytte gratis hjemmeside (WYSIWYG) samt få 20MB plads, der ud over 5 e-mailadresser. Kundesupporten er også meget fin, man bliver hurtigt ringet op igen - dette er mine erfaringer med Tele2adsl og -mobilnet. Fastnet har jeg til anden side. TDC blev jeg helt ærlig træt af, bl.a. med deres pakkeløsninger, hvoraf jeg ikke havde brug for det hele, samt deres priser, som afgjort ikke er af de laveste.
Nåh, men held og lykke med din søgen efter en "bedre" udbyder.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 16-02-05 16:17

Jeg har kontaktet Cypercity, men afventer svar på, om de kan oprette forbindelse i mit område, efter at de fik oplyst min adresse. Prismæssigt er Tele2 OK, i forhold til de som jeg umiddelbart kender, - det er kun roderiet i bogholderiet, og jeg bliver jo nødt til at tro på at mit kobber er for dårligt. - Hvad det så end betyder.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 16:56

Skidt med dårligt kobber (det er din ledning). CyberCity installere ren kobber til deres ADSL - dvs. ny ledning, så hvordan dit gamle er, er i og for sig ligegyldigt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 16:57

NB: Med ledning mener jeg din tele forbindelse ude fra vejen til huset.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 17:16

Tiscali har været et ret morsomt bekendtskab i ca.5 år.
Jeg har opsagt dem til den 24/1 og havde bestilt TDC.
Dem fik jeg så en skrivelse fra, hvor de sagde at jeg skulle bestille ca. 1 uge før, ellers bla. bla. bla.
Nu fandt jeg så på, da jeg havde læst tråden her, at bestille Cybercity istedet.
Men de fortalte mig at der ville gå 14 dage 3 uger inden linjen var klar, fordi TDC skulle ud og rode med forbindelsen.
Øh, hvorfor det, spurgte jeg ret kvikt, det har de da været da de lavede forbindelsen til Tiscali.
Nå ja, svarede han så, men Cybercity skal have deres eget kredsløb (?????????????????????)

Der er 8 dage til Tiscali hiver stikket ud.

I bedste fald, er jeg uden forbindelse i een uge, i værste 2 uger.

Er i rigtig kloge, det kan jeg da ikke, hvad skal jeg dog gøre, mit liv går i spåner.

Her er jeg rigtig blevet ,og jeg har ikke bestilt noget endnu.

Nogen forslag, ellers blir' det Cybercity senere i aften.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-02-05 17:27

Keldd, gå direkte til Cybercity. Du vil ikke fortryde... Og de har leveringsaftale med TDC, så CC´s kunder er sikret oprettelse.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-02-05 17:48

CLAN, det er ikke korrekt, at cybercity installerer nyt kobber.... Kobberet tilhører TDC, og det skifter de ikke medmindre, de selv finder det en god ide. Jeg har selv Cybercity og er rigtig rigtig glad for det. Man får langt mere, end man betaler for. Problemet for mig er også, at kobberet er dårligt og at jeg derfor har lidt besvær med mit internet om aftenen, når kobberet er meget belastet. Cybercity - eller nogen anden udbyder vil ikke tilbyde de hurtige forbindelser til områder med dårligt kobber - sikkert af hensyn til renomé.

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-02-05 17:49

Cybercity er et hit, Keldd... Og værd at vente på

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 17:52

taliskoko:
Jeg bestiller senere i aften, men det var jo Cybercity der sagde je skulle vente,
men nu får vi se.
I morgen tager jeg fat i dem, måske hvis jeg hælder lidt vand ud af ørene det hjælper.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 17:55

Vaxen:
Jeg gør hvad I siger, så ved jeg hvem jeg skal
vride armen rundt på bagefter hæ hæ.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 18:46

Tjahhh! Jeg fik altså rent og nyt kobber ind, da jeg gik over til CyberCity. Derfor min udtalelse om nyt kobber.
Jeg har hverken langsom forbindelse eller andre sure opstød over min forbindelse... kun godt at sige.
Har lige kigget i mine papirer og jeg blev tilsluttet CyberCity d. 02/07-2001 og har aldrig haft problemer. Var der noget jeg ikke helt fattede, så har deres support afdeling været eminent til at hjælpe + de er til at få fat på inden for en rimelig periode (0-5 min.)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-02-05 18:50

Og er synes man der er lang ventetid lægger man sit nummer og så ringer de tilbage. Jeg har lige brugt det og så gik der ikke 10 min. så var de i røret. Og under alle omstændigheder ville jeg have talt GRATIS, hvis jeg havde valgt at vente selv...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 18:51

ogggggg så er der jo liiiige noget CyberCity har som ingen andre har (så vidt mig bekendt). De har Boost hvilket vil sige, har du lyst til at gå "bananas" i en weekend, så skru'er du bare op - læs mere på http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/index.phtml#ppsd548
op til 8MB/s ta' den

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 18:52

Sorry ikke 8MB men 8Mbit/s

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-02-05 18:53

>CLAN> Ja, det brugte jeg meget inden jeg fik 2560/512. Og også det virker...

HEY CC hvis I lytter: Vi burde have penge for det her...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 19:07

Bare de får mig på inden for en rimelig tid.
Så får i en hopla nål.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-05 19:12

Ganske kort, jeg har en ADSL-forbindelse hos TDC - 1024/128 (ubegrænset 399- pr mdr.) .......... kampagne i øjeblikket og frem til 1. maj - 4096/128 til samme pris.
Jeg havde tidligere en 512/128 (ubegrænset 359- pr mdr.)
Har været kunde igennem 7 - 8 år og har ikke haft problemer.
bare for ikke at blive forblændet af CyberCity - (som sikkert er udmærkede)

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 19:14

ditto her 2560/512 så nu er der ikke længere brug for Boost, men som taliskoko, så benyttede jeg mig af muligheden før den tid.

stilke... husk nu det var taliskoko som 1'st foreslog CC
Vi andre lader os bare "rive med" over kvalitetsproduktet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-05 19:19

Godt forsøgt taliskoko - kl 18:53

....... jeg tror helt sikkert at både dig og CLAN længe har stået på
"lønningslisten" hos CyberCity

.... eller hvem ved, lidt bestikkelse for at komme
med den der Reklamekampagne

<\\Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 19:37

Så har jeg bestilt Cybercity.
Jeg ville have 1024Kb forbindelsen, men de kom med nogen forslag, og en gang ævl om
at i mit område kunne de ikke levere 1024Kb forbindelsen, så jeg fik 2Mb forbindelsen (39kr) ekstra.
Jeg kunne heller ikke få fastnet telefon endnu.
Min telefoncentral, er splinterny,kun 600m fra mig, desværre mangler jeg lidt forståelse for hvad og hvordan,
tingene virker, underligt de rådne computerblade ikke har nogen megaartikler om det.
Nu til CLAN's oplevelser med kobberet, den var jeg dog klar over, og ved det er TDC's folk
der graver.Alle udbydere lejer sig så ind hos dem.
Men i morgen ringer jeg og spørger dem hovedet af led.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-02-05 19:41

Jeg betaler lige nu 399 pr måned for en forbindelse på 2048/512.... Det er da billigt!!! Og så er det jo CYBERCITY!!!

Og så er de jo en ren gavebod engang i mellem.... God og stabil forbindelse, god, hurtig og venlig support... Der er intet at klage over!

Bare lige for at reklamere lidt mere ....... Med lidt bæven. Tænk, hvis Keldd kommer efter mig.

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 19:43

Jeg synes det er på tide benny skifter, vi vil nemlig ikke
ha' der er nogen der gør noget andet, end os der ved hvad det drejer sig om.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 19:46

Tag det roligt Vaxen, jeg slår ikke....................i aften

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-05 19:59

Jeg vil sige det på den måde, indtil videre får TDC en chance her hos mig

her er en gratis hastighedstest, så kan i jo afprøve HVOR god jeres forbindelse er.

http://us.mcafee.com/root/speedometer/

.......... jeg synes en overgang der var nogle eksempler, endda i TV, som viste
nogle eksempler på hvordan den faktiske forbindelse hos en bruger var en del langsommere end lovet
Kør testen 8 - 10 gange, den varierer ofte en del - testen kører i øvrigt automatisk to gange, hvis den første test varer under 1 sek.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-02-05 20:03

Been there, done that! Den er go´ nok Benny!

Og tak da Keldd.... for nu..

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-02-05 20:04

Nu ingen udflugter benny,
foreløbig en venlig hilsen.
Keldd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 20:20

Ditto her... CC holder hvad de lover, og Mcafee er ikke en om budet... danmark ka' også
http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp
som i øvrigt er fra IT & Telestyrelsen (uafhængig)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 20:40

og hvis du ikke har bestemt dig endnu.
Nedenfor finder du en oversigt over de selskaber, der tilbyder internetabonnementer. Du kan se flere informationer om et internetselskab ved at vælge "vis detaljer".
http://www.internetkvalitetsguide.dk/ISP.asp

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-02-05 21:55

hvem vil lægge sine tests her ind min ligger mellem 220.72 Kbps (27.59 KBps) og
1.153 Mbps (147.57 KBps) fra http://us.mcafee.com/root/speedometer/

har lavet testen 12 gange og det er maks. og min.

betaler for 1024/128

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-05 23:59

Hejsa PC-smeden.
Jeg har lige lavet 12 tests - laveste: 1.216 Mbps (155,6 KBps)
højeste: 3.746 Mbps (479,44 KBps)

de fleste målinger ligger mellem 2.200 Mbps og 3.200 Mbps .......

Jeg har lige forleden dag opgraderet fra 512/128 til 1024/128 - men som jeg nævnte tidligere så får jeg indtil 1. maj (eller skulle få) 4096/512 uden yderligere beregning, og tilsyneladende fungerer det helt fint.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-02-05 11:26

Efter 12 tests ser det sådan ud:
laveste: 717Kbps (89.66KBps)
Højeste: 841,52Kbps (105,19 KBps)

Jeg bestilte i sin tid 1024/128, men CC har opgraderet til 2048/128 til samme pris. (Upload er nu af uforklarlige årsager 512.. Men jeg klager ikke )

Vaxen

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 17-02-05 12:13

Som sagt så lyder mit abonnement 512/128, og jeg har lige prøvet test`s 3 gange. Laveste: 548,48 / 68,56 - Højeste: 685,76 / 85,72. efter hvad jeg kan se, i forhold til hvad i betaler for, så skal jeg vist ikke klage over det, men det er jo også utrygheden over mine fakturaer, og de er jo ikke til min fordel. Men indtil videre er det jo nok alligevel CC som finder mest indpas,, men lad den nu køre lidt endnu, - og jeg har endnu ikke fået besked fra CC om de overhovedet abonnerer i mit område.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-02-05 12:56

Hov! Der er en alvorlig ulempe ved CC!!! Når man ringer til deres support, spiller de altid den swingplade Robbie Williams har lavet..... Kors, hvor er jeg træt af den!

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-02-05 13:03

I går bestilte jeg så en 2mb forbindelse hos Cybercity, samt fastnettelefon.
Hvorfor jeg kun kunne få en 2mb og ikke 1Mb, er fordi centralen var for langt væk og så ville prisen ikke holde.
Hm hm.
Fastnet telefoni, ville først blive klar i mit område, i løbet af sommeren.
Min bestilling vil blive afvist, når de finder ud af der ER, ADSL på linien (i løbet af 3-4 dage).
Og så vil der gå 2-3uger inden den er oprettet,hvis jeg altså så bestiller igen.
Jeg kunne først bestille, når linien var taget ned.
Jeg var en halv time om at komme igennem til Cybercity.
Hvad fanden i luften skal jeg nu finde på???????????????????????
Nej hvor er jeg sur. Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-02-05 14:53

Køb en kasse med brevduer

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-02-05 15:07

Øøøøv....Det er godt nok surt!.... De har vist gabt over mere, end de kunne overholde der... !

Vaxen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-02-05 15:33

Måske er min forbindelse slet ikke så "ringe" endda

held og lykke med det Keldd

stilke> din hastighed ser da OK ud i forhold til det du betaler for.
...... så er der selvfølgelig lige de åbenlyse fejl i dine regninger

Uden at forklejne nogen, så har Tele2 nu heller ikke det bedste ry i det hele taget.

Held og lykke med det allesammen ...........

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-02-05 17:38

Så har jeg talt med et par stykker hos Cybercity.
Altså når der bliver bestilt, bliver der sat en undersøgelse i gang, om der er "rent" kobber til mig (og andre),
det er der ikke, det er optaget af Tiscali, og før det er "rent" kan jeg ikke bestille.
Så blev jeg mopset, og spurgte om de var klar over at jeg kendte hele " Kandu " orv hvor blev de bange, det endte
med jeg skulle ringe i morgen, og så ville de tage min henvendelse MEGET alvorlig.
Det manglede da også bare, som om man bare var een eller anden hr.hvemsomhelst

Stay tuned, the story will continue tomorrow

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-02-05 18:02

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-02-05 19:16

Godt gået Keldd

Ja - ja, nu skal de ikke komme for godt igang, du kender nemlig folket !!!

We stay tuned for next episode !

mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-02-05 19:39

vaxen,CLAN,benny og andre.

Hvis I vidste hvor det varmer mig dybt ind i sjælen,
at I, i den grad bakker mig op.
Af hjertet tak, dette vil aldrig blive glemt
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 18-02-05 12:03

Jeg har lige modtaget mail fra CC - de kan ikke levere i mit område, men regner med at kunne engang til sommer. Jeg mener ikke vi kommer længere, men hvis nogen vil afslutte med en sidste bemærkning, vil jeg lade den stå åben til i morgen. -- Men tak til alle, - det var interessant at se deltagelsen i dialogen her, selvom den gik lidt af sporet indimellem,- men det viser vel også at det er et aktuelt emne. Jeg må også lige sige at jeg har været i abonnement ved TDC tidligere, men syntes de var for agressive i deres politik, b.la. ville det koste ekstra for at få en specificeret regning, og det var da kun en af tingene, de giver tydeligt indtryk af at det skal være en pengemaskine, og helst så det for os er uigennemskueligt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-02-05 13:00

stilke, og alle i andre.
Jeg har nu i dag, haft kontakt med Cybercity, og de lovede at min forbindelse, ville være klar
25/2. Altså dagen efter Tiscali hiver stikket ud.
Selvfølgelig havde jeg fortalt dem om min syge moster, og alt det der, så gud ved om det var det der hjalp.
Da jeg nu havde fat i dem spurgte jeg dem om lidt af hvert.
De fortalte så, at de havde nogle centraler inde i København der var deres, og at deres fastnetsystem
kom til mit område til sommer. (Sydsjælland)
Jeg skulle få en bekræftelse på det hele på mandag, men lad os nu se om de kan holde hvad de lover.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 18-02-05 21:40

JUBBIII
SÅ kommer vi på Sydsjælland også på CC

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-02-05 22:11

nu håber jeg for jer at det lever bare halvt op til hvad de lover
nej - nej >PC-smeden det er CyberCity ikke JUBBIII

Godkendelse af svar
Fra : stilke

Dato : 19-02-05 13:07

Tak for svaret taliskoko. Det blev svært at vurdere hvem der skulle have pointene, men da du var først med det som udtryktes, som eneste saliggørende, må det vel retfærdigvis være dig, men flere af de andre havde selvfølgelig, måske, ikke chance for at reagere tidligere, - - - men de overlever nok også, - tak til alle for en levende dialog.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-02-05 13:10

Held og lykke med det <stilke> - det var en hyggelig tråd
.... og god week-end til dig og dine
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 16-05-05 01:06

hej jeg vil også lige blande mig lidt i denne her debat.
det er totalt rigtigt at tele2 slet ikke kan en disse mangen til skvaderrøve skal man lede længe efter.så pas på dem.
vi har i øjeblikket tdc pga vi bor i hanstholm men jeg skal have ringet til cc i morgen og høre om vi kan komme over til dem. da vi er meget trætte af den skide fastnet da vi aldrig bruger den.(der er ikke engang sat tlf til stikket= så jeg håber det bedste.
men helt klart tdc kan deres krav det er der ingen tvivl om men de har godt af modstand.
så når el selskaberene er klar bliver det sjovt at se tdc modspil.