/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
konventerer exelfil-regnefil så den kan ~
Fra : Bommern1
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 15-02-05 21:57

Hvordan konventerer man exelfil-regnearksfil så den kan læses i et word-regneark
har xp-styresytem

På forhånd tak

Bommern

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-05 22:08

Mon ikke det er Works regneark du mener?
Exel er meget mere avanceret så du kan ikke konvertere ned til Works der er et simpelt system.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-05 22:32

Det er fordi du skriver word-regneark, at jeg formoder, at du mener Works da Word jo er et tekstbehandlingsprogram, men hvis du har en office pakke med både Word og Excel kan du indsætte regnearket i et worddokument, men det er jo noget andet.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-02-05 22:33

kan du sige hvilket fil format du mener? evt. xxx.xls til xxx.doc

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 16-02-05 00:26
Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 16-02-05 06:54

og ellers kan du jo kopere celleværdierne i Excel og sætte dem ind i en tabel i Word

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-05 08:30

Hvis du skal bruge Excel filer i WORKS skal du sige GEM som, og her skal i i FILTYPE vælge *.WKS som er endelse betegnelse for WORKS regneark og for Lotus 1-2-3.

His du skal bruge regnearket i WORD, kan du enten indsætte OBJEKT eller også vælge alle rækker/kolonner som du skal have over i WORD, derefter vælger du KOPIER i EXCEL og i WORD vælger du SÆT IND. Så bliver alt konverteret automatisk til en tabel i word.

Hvis du vil have at hver gang du ændrer noget i regnearket skal opdateringen også laves i Word, så skal du vælge INDSÆT SPECIAL, og her vælge KÆDE, så opdaterer du hver gang WORD startes.

Lars =

Godkendelse af svar
Fra : Bommern1

Dato : 04-02-06 12:34

Tak for svaret larsfrohn.