/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Fejl i registreringsnøglen
Fra : simsen
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 14-02-05 01:05

Jeg har - synes jeg da selv - en sjov fejl, som jeg vil høre, andre også har haft, og hvordan de i så tilfælde har løst problemet.

Jeg ligger et site op http://www.anja-simonsen.dk/banko/

Det eneste sted, jeg har noget med databasen at gøre er når jeg i menuen vælger: Banko/Ordinær banko og så trykker på Spilleplaner. Der fremkommer nu et nyt skærmbillede (som der også skal), hvor jeg så vil vælge en måned og så får jeg følgende fejlmeddelelse:

Microsoft JET Database Engine fejl '80004005'

"d:\web\localuser\anja-simonsen.dk\database\Test.mdb" er ikke en gyldig sti. Kontroller, at stinavnet er stavet korrekt, og at du er tilsluttet den server, hvor filen findes.

/banko/Banko/spilleplaner.asp, line 55

Kører jeg derimod siden direkte på http://www.anja-simonsen.dk/banko/Banko/spilleplaner.asp, så kan jeg sagtens køre igennem databasen og får ingen fejl, når jeg vælger måned?

Mine koder ser ud som følger:

Her åbner jeg den ny side:

<a href="javascript:;" onClick=" startVindue('spilleplaner.asp','startVindue','840','575','scrollbars=yes')">Spilleplaner</a>

Her er selve koden til siden:

OpenCon
call ChooseTableWhere ("Kalender", "ID", smaaned)
if smaaned = 1 then
mdr = "Januar"
end if
if smaaned = 2 then
mdr = "Februar"
end if
if smaaned = 3 then
mdr = "Marts"
end if
if smaaned = 4 then
mdr = "April"
end if
if smaaned = 5 then
mdr = "Maj"
end if
if smaaned = 6 then
mdr = "Juni"
end if
if smaaned = 7 then
mdr = "Juli"
end if
if smaaned = 8 then
mdr = "August"
end if
if smaaned = 9 then
mdr = "September"
end if
if smaaned = 10 then
mdr = "Oktober"
end if
if smaaned = 11 then
mdr = "November"
end if
if smaaned = 12 then
mdr = "December"
end if

response.write "<table align=""center"" width=""50%"" border=3><tr><td colspan=""2"" align=""center""><b>"
response.write mdr
response.write "</b></td></tr>"
i = 1

do while not rs.eof
for i = 1 to 31
if rs.Fields(i) = "ingen" or rs.Fields(i) = "skudaar" then
response.write ""
else
response.write "<tr><td width=""15%"">"
response.write i
response.write ". "
response.write mdr
response.write "</td><td width=""35%"">"
if rs.Fields(i) = "lukket" then
Response.write "Ingen spil"
else
response.write rs.Fields(i)
end if
response.write "</td></tr>"
end if
next
rs.MoveNext
loop

response.write "</table>"
end if

set rs = Nothing
set conn = Nothing
%>

Og her sætter jeg forbindelsen op:

DataConnPath = "d:/web/localuser/anja-simonsen.dk/database/Banko/Test.mdb"
Dim rs
Dim connectme
Dim sqlstmt
Dim conn

'Åbner forbindelse til databasen
Sub OpenCon
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connectme = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:/web/localuser/anja-simonsen.dk/database/Test.mdb"
Conn.open(connectme)
End Sub

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 14-02-05 04:13

fejlen er her:

DataConnPath = "d:/web/localuser/anja-simonsen.dk/database/Banko/Test.mdb"

og

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:/web/localuser/anja-simonsen.dk/database/Test.mdb"

Stien er ikke den samme. I den ene sti er mappen banko angivet og ikke i den anden.
Jeg tror at du skulle tage og ændre den anden sti til:

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:/web/localuser/anja-simonsen.dk/database/Banko/Test.mdb"

Mon så ikke at det virker ?

Dydendak

Kommentar
Fra : simsen

Dato : 14-02-05 09:31

Hejsa Dydendak

Desværre er det ikke fejlen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-05 14:12

Jamen stien SKAL da være den samme! Hvis du retter så begge steder peger på den rigtige sti, virker det så ikke?
Ligger Test.mdb i \database eller i \database\Banko ? Hvis ikke du ved det så prøv begge, blot skal stierne være ens.

Kommentar
Fra : simsen

Dato : 14-02-05 19:43

Dydendak

Problemet lå i at jeg havde i menuen linket til min maskines sider - jeg havde ikke fået dem ændret til serverens adresse. Så når jeg testede, så testede jeg med en side på min egen maskine, hvor jeg så linker til serverens databasefil.....det går jo aldrig godt *flov*

Du får points og tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : simsen

Dato : 14-02-05 19:45

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 14-02-05 20:19

Du gav vist pointet til den forkerte.

Men det er en klassisk fejl at linke til sin egen computer i stedet for serveren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-02-05 20:23

Dydendak - Jeg tror da også at hun tog fejl. Men du får da bare pointene af mig så. Se nyt spørgsmål.

Hilsen Arne