/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Højde på celler?
Fra : food_life
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 13-02-05 19:15

Hvorledes får man lavet celler i tabeller som eksempelvis kun er 3 pixel høje?

MVH

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-02-05 19:45

Ved at sætte td hight="3px"

Lis

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 13-02-05 19:49

Det virker kun ved lodrette celler - ikke ved vandrette!

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 23-02-05 01:07

i den nye MX 2004 kan man specificere tegnstørrelse i pixels - dvs. du vælger alle cellerne vandret, og sætter fontstørrelsen til 3 pixels. Det skulle virke. Hvis du er i tvivl, kan du evt. lave farvet baggrund i cellerne - den skulle så gerne optræde som en 3 pixels tyk streg - (det er måske også dét du vil?)

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 24-02-05 19:16

nej det fungerer ikke; men har fundet en anden metode: en gennemsigtig gif fil på 3x3 pixel, så klapper cellen sammen om denne - og opgaven er løst

Accepteret svar
Fra : krabat

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-05 16:58

fuck - det er simpelthen bare den ældste metode til at gøre det på. Og den enkleste... hvorfor tænkte jeg ikke på det? Nå...

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 25-02-05 17:09

Tak for svaret krabat.