/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
HJÆLP !! sygdom :(
Fra : Niqo
Vist : 4300 gange
100 point
Dato : 11-02-05 21:53

alle mine fisk har fået nogen små hvide prikker over hele kroppen. det er platy, gyppy, maller, og sværdrager som har det.

alle fisk opføre sig normalt. men hva kan det være?

please hjælp mig .

MVH NIQO

Kommentar
Fra : fellemus

Dato : 11-02-05 22:53

hej niqo.
det er højst sansynelig bakterieangreb, og dine fisk er blevet syge. mine fisk fik det også sådan for et 1/2 år siden. jeg gik tik dyrehandleren, og købte noget der hedder baktopur fra sera, og gav dem en kur. det hjalp. så gå til din dyrehandler.... de ved lige præcis hvad du skal gøre.

mvh fellemus

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-05 23:58

Hej Niqo
Dine fisk er blevet forkølet - ja jeg ved at det lyder dumt, men det er altså hvad man kalder sygdommen. De skal behandles straks ellers mister du dem. Men heldigvis er det forholdsvis let at behandle. Du køber medicinen hos dyrhandleren og helst i morgen. Følg vejledningen meget nøje.

Du kan læse mere om fisk og fiskesygdomme på denne hj. side http://aquaforum.dk/start/. Du skal melde dig ind men det er ganske gratis at blive basismedlem.

Held og lykke med dine fisk
Mvh jspi

Godkendelse af svar
Fra : Niqo

Dato : 12-02-05 00:03

Tak for svaret jspi.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 12-02-05 00:17

Velbekomme er glad for at jeg kunne hjælpe dig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-05 00:51

Fiskedræber, pletsyge, hvide pletter er noget af det man kalder det der.
En af de mest dødelige sygdomme blandt akvariefisk, og her snakker vi om få dage inden alle fisk dør hvis du ikke får medicin så hurtigt som muligt.

mvh dova