/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
hjælp til stil
Fra : needhelp
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 10-02-05 15:51

hej er der en der vil give mig nogle tips til den perfekte stil

håber i vil hjælpe mig tak

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-02-05 17:14

Hej Needhelp

Den perfekte stil afhænger af mange ting, både opsætning, formulering, emne, korrekt tegnsætning og korrekt stavning .......og hvem modtageren er

Hvilket fag? - hvilket emne? - og hvilket klassetrin?

// Toupie

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 50 point
Dato : 10-02-05 19:36

En god stil, består af indledning, indhold(Emne) og afslutning.
Man starter med at lave en komposition, med nøgleord et slags skelet. Derefter en afslutning.

Eksempler på indledning:
Foranlediget af den sidaste tids mange diskussioner --
En oplevelse, fra forleden fik mig til at tænke på --
Den senere tids mange læserbreve ---

Brug fantasien, find noget der passer til dit emne

Indhold:
Brug din kompossition, dine nøgleord, sæt kød på dem, eksempel: En god stil(Nøgleord fra kompositionen) En god stil er ikke kun afhængig af den rigtige stave måde, eller en korekt tegnsætning: Men i højere grad af indhold, et varieret levende sprog --
Aflutning: En afrunding af emnet

Brug fantasien. Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : needhelp

Dato : 10-02-05 21:30

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-02-05 22:22

ja håber du får glæde af det