/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Artemia/bagegær???
Fra : anmar
Vist : 567 gange
40 point
Dato : 07-02-05 15:52

Nu har jeg flere steder læst at man kan bruge bagegær i steden for Artemina, til sin yngel i opvækst perioden.

Men de glemmet at fortælle i hvilke mængde forhold ? Hvor meget? skal det opløses i vand før ungerne får det?? Hvor tit må man give dem det????

Anmar

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 07-02-05 18:07

Hvad er det for nogle fiskearter vi snakker om, er det ungfødere, æglæggere eller?? for det kommer helt an på hvilke fisk det er, og antalet af unger.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 07-02-05 19:00

Det drejer sig om Guppy unger 20 stk og sværdrager 8stk

Anmar

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-02-05 19:57

Guppy og sværdrageryngel kan tage fint tørfoder fra fødslen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 07-02-05 20:05

Vil det sige at man ikke behøver andet end tørfoder til dem? Kan man bruge det samme som man bruger til de store ( smulre det mellem fingrene)

Hvad med tørede dafnier må de få det?

Anmar

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-02-05 20:12

Det er ok med tørfoder, og som du selv siger, bare knus det mellem fingrene.
Tørrede daphnier er for store.

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 07-02-05 20:18

Det ville jeg også smulre mellem fingrene, kan det så bruges.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-02-05 22:36

Ja-men tørrede daphnier er et relativt dårligt foder

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 07-02-05 22:42

Ok Hvad vil du så anbefale af anden slags foder til ungerne, de skal vel også lige som de stor fisk, ha lidt forskelligt føde?

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 40 point
Dato : 08-02-05 08:38

Artemia eller knust flagfoder, er alletiders foder til de små. Vi har giver også lidt ørred foder, som er blevet finmalet i en kaffekværn, der er mange proteiner i, og det kan man give engang imellem, som afveksling til artemia eller flagfodret. Vi har 300-500 guppyer, så der kommer mange unger, så er det godt at kunne fodre optimalt. Og vi køber det flagfoder der er tre farvet, for det indeholder bl.a grønt, og proteiner( kød) og vitaminer. Så du kan roligt bruge det til dine guppy og sværdrager. Når de bliver større, kunne du evt prøve, at knuse en reje i en hvidløgspresser, det er noget de elsker at få. Men det er ikke noget de må få for tit, da det giver dårligt vand hvis man giver det tit. Men en enkelt eller to skader ikke engang imellem. Vi gør det ca hver 2-3 månede.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-02-05 07:40

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : anmar

Dato : 22-02-05 10:11

Tak for svaret Cirkelinedk.Undskyld jeg først svare nu men ligger stadig underdreget af influensa. Anmar

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 22-02-05 12:09

Hej anmar.

Tak for de point Håber du er kommet over influenzaen

Mvh Cirkelinedk