/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Vejledning til c
Fra : bovsov
Vist : 542 gange
50 point
Dato : 28-08-02 23:00

Jeg er fuldstændig ny begynder når det gælder programering. Jeg har anskaffet mig en compiler, og en editor til c. Det jeg magler er en vejledning til c/c++ for begyndere (helst på dansk, hvis det er muligt)

På forhånd tak
Bovsov

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-02 23:16

IDG-forlag udgav i 2001 følgende hæfte:

Kris Jamsa: C++ - oversat til dansk af Jakob Kristiansen

Som indeholder en grundig vejleding i den nævnte programmering.
Hæftet koster 69 kr. og kan købes hos de fleste boghandlere og kiosker.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-08-02 23:25

Hej Bovsov,

jeg vil foreslå dig at gå på biblioteket, der plejer de som regel at ha' nogle bøger omkring programmering i C... og hvis de ikke har det ka' de som regel bestilles hjem...

til hvilket operativ system er det du ska'/vil programmer til Windows eller Linux?

hvilken compiler samt editor bruger du?

der er her nogle danske links med lidt... men de fleste omhandler C++ og ikke C... men der er dog også lidt C...
http://www.udvikleren.dk/show_articles.php?kat=1
http://www.netby.dk/Syd/Fiolvej/44/cprog.htm

men biblioteket er helt klart et godt sted at starte...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-08-02 23:38

NB! Eftersom du ikke nævner operativsystem, har jeg forudsat som en selvfølge, at det drejer sig om Windows. Er det til
Linux, kan du ikke bruge Kris Jamsas bog.

Kommentar
Fra : bovsov

Dato : 28-08-02 23:38

Jeg har win 98 (har prøvet Linux, men det var for stor en mundfuld) Jeg bruger en Bloodshed Dev-Pascal 1.9 Editor, med integeret Editor.

Bovsov

PS: Det kan godt være at det lyder dumt, men hvad er forskellen på c, og c++?? Jeg vil også gerne minde jer om at jeg skal til at modtage undervisning i prgrammering, men er ikke startet. Så det er godt at have nogle til at hjælpe sig, når man ikke engang ved hvad forskellen på c, og c++ er.

Tak

Kommentar
Fra : bovsov

Dato : 28-08-02 23:39

Jeg har win 98 (har prøvet Linux, men det var for stor en mundfuld) Jeg bruger en Bloodshed Dev-Pascal 1.9 Editor, med integeret compiler.

Bovsov

PS: Det kan godt være at det lyder dumt, men hvad er forskellen på c, og c++?? Jeg vil også gerne minde jer om at jeg skal til at modtage undervisning i prgrammering, men er ikke startet. Så det er godt at have nogle til at hjælpe sig, når man ikke engang ved hvad forskellen på c, og c++ er.

Tak

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-08-02 23:56

Forskellen på c og c++ består kort og godt i, at c++ er en forbedring af c. C++ benytter sig af et andet programmeringssprog, er meget nemmere at arbejde med og kan betydeligt mere. Nærmere kan jeg desværre ikke komme det, men hvad vil du med c, når du har adgang til c++?
I hvert fald foreslå, at du starter op med c++ på egen hånd og så efterfølgende får kendskab til c gennem den undervisning, som du skal til at modtage.
Kris Jamsas bog er meget let tilgængelig - og 69 kr. er trods alt ingen bondegård.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-08-02 00:01

For yderligere søgning kan du med fordel benytte følgende link: http://www.idgforlag.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-08-02 00:40

Hej BovSov,

C++ er et objektorienteret programmeringssprog... og er en slags overbygning på C, men er det ikke helt alligevel... det ka' dog godt la' sig gøre at portere noget C-kode direkte til C++, men det er ikke altid problemfrit...

men hvis du ska' programmer C++, har du brug for en C++ compiler...

hvilken slags programmerings undervisning ska' du til at ha'? (hvilket programmerings sprog)
og i hvilken sammenhæng ska' du bruge det...

ellers ville jeg da forslå dig at lære Java... hvis du selv ka' vælge hvilket programmerings sprog du ka' vælge og ikke er startet på undervisningen endnu...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-08-02 05:47

"bovsov" <bovsov.news@kandu.dk> wrote in message
news:7Kab9.33909$ww6.2656229@news010.worldonline.dk...
> Jeg er fuldstændig ny begynder når det gælder programering. Jeg har
> anskaffet mig en compiler, og en editor til c. Det jeg magler er en
> vejledning til c/c++ for begyndere (helst på dansk, hvis det er muligt)

Det spørgsmål har ofte været stillet.
Prøv at søg på google, f.eks. efter "bog" "dansk" og
"dk.edb.programmering.c"
Hvis du har problemer eller yderligere spørgsmål, så bare spørg igen.

Venlig hilsen

Mogens Hansen