/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Stille Sværdrageunger???
Fra : anmar
Vist : 662 gange
70 point
Dato : 05-02-05 23:34

Jeg har fået nogle Sværdrage unger forærende, men det er ikke alle sammen der svømmer omkring, nogle af den ligger meget stille på bunden, og bevæger sig ind imellem, er der en logisk forklaring på det???
Anmar

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-02-05 00:33

Hvis de altid bare har ligget på bunden på den måde, kan det være fordi de er syge.
Svømmer de heller ikke op når de får mad?
Hvis de ikke gør det, kan det være fordi deres svømmeblære ikke dur. Hvis den ikke bliver fyldt med luft, kan de ikke svømme og bliver det man populært kalder bundhoppere.

Men det kan også være stress, hvis det er nogen du lige har fået, og de ikke har vænnet sig til de nye omgivelser.
Og det kan være vandtemperaturen er forkert.
og flere andre ting.

mvh dova

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 06-02-05 03:35

De lå meget nede på bunden til at begynde ned, fik dem fredag, senere på dagen blev de mere livlige, når de bliver fodret kommer de op og spiser, det er ikke dem alle der svømmer rundt det meste af dagen, der er et par enkeldte der er nede på bunden.
Ved du noget om hvor lang tid der går før de er afstresset efter en transport i bil???
mvh Anmar

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-02-05 11:17

Næ, men når du sætter nyanskaffede fisk i et andet akvarium er det vigtigt at de langsomt bliver vænnet til det.
Man må ikke bare hælde dem ned i vandet (ved selvfølgelig heller ikke om det er det du har gjort).

Men nu kan det være de bare ligger og hviler sig en gang imellem, for når de godt nok kommer op og spiser, lyder det ikke som der er noget alvorligt galt med dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 06-02-05 16:54

Det er vi godt klar over, det får lov til at ligge så længe som der bliver andefalet .
Anmar

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 06-02-05 20:20

Vores unger er blevet meget mere aktive i dag, de svømmer rundt nu og er begyndt at søge føde på en anden måde, vi talte om det her hjemme, mon det var fordi de ikke var så gamle(2 dage) så de stadigvæk led lidt af et fødsels chok????
Anmar

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-02-05 12:21

Fisk får ikke fødselschok, men nyfødte unger bevæger sig meget lidt de første dage, simpelthen for at undgå at blive opdaget og ædt af større fisk.

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 07-02-05 14:33

Endnu en gang tak, det var også bare en tanke vi havde, jeg kan også se at de er blevet lidt mere livlige i dag, de blev født i onsdags så de er jo stadig ret nye.
Jeg syntes det er dejligt at følge deres udvikling hver dag og gør alt hvad jeg kan for at de skal ha det godt.
Var bare nervøs for om der var noget galt med dem, det er jo ikke til at vide når man aldrig har haft unger før.
Mvh Anmar.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-02-05 19:48

Nøj, var det sådan nogen små unger.
Jamen det er da godt hvis de har det fint nu.

mvh dova

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 08-02-05 21:03

De har det helt fint , svømmer livligt rundt og virker godt til freds.
Anmar

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 70 point
Dato : 15-02-05 00:14

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : anmar

Dato : 16-02-05 14:54

Tak for svaret dabj. ligger i sengen med influensa derfor først svar nu. anmar