/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Den første hjemmeside
Fra : bhermann
Vist : 597 gange
50 point
Dato : 04-02-05 15:09

Hvad skal der til for at lave en hjemmeside? Hvad gør man, og hvilke værktøjer har man brug for? Som I kan høre er jeg helt nybegynder, så en startguide for dummies er lige hvad jeg har brug for

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 04-02-05 15:20

En simpel hjemmeside kan man lave med simple HTML koder (lær på www.html.dk) eller man kan være den dovne og bruge en WYSIWYG-editor ("What You See Is What You Get"). Frontpage er med i windows, så det kan være en god start. Men jeg foretrækker Dreamweaver MX 6.0.

Derefter, når du har lavet hjemmesiden, har du brug for noget webspace. Frac.dk er gratis og særdeles god, synes jeg. Men i øjeblikket er den nede.

Når du kommer mere og mere ind i verdenen om hjemmesider, kan du begynde at bruge PHP, ASP og CGI scripts til din hjemmeside, det kan man bruge til beskyttelse osv.

Det skal lige siges at man godt kan bruge Photoshop til at lave hjemmesider i, altså så man laver billederne der skal være på siden.

- Håber det var et godt svar.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-02-05 16:02

Hej. Jeg er selv nybegynner i hjemmesider, dog har jeg lavet 2 forskellige af slagsen, den ene ved hjælp af programmet; DreamToolz Homepage Creator (gratis som Tele2adsl abonnent) og den anden er lavet ved hjælp af Stone´s WebWriter 4, som kan hentes gratis http://www.stoneware.dk/ . Der er dansk hjælpeprogram ved begge af slagsen, men Stone´s er nok den, der er mest avanceret af de to, - og gradvis får man også et lille indblik i koderne, selvom det ikke er nødvendigt for at lave en hjemmeide i programmet. Samtidigt, kan man også købe IDG-forlagets hæfte, om Stone´s WebWriter, så de forkellige funktioner er forklaret. God arbejdslyst!

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-05 16:05
Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-02-05 16:06

har du set http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp
hos din udbyder (TDC,TELE2 m.m) findes der også programmer du kan anvende, hvis du vil offer mange penge kan du købe proff programmer.
prøv evt også at købe Komputer for alle, der findes meget godt også

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-05 16:20

Start med at lær om HTML koderne: www.html.dk

Og hvis jeg var dig ville jeg starte med et program til at lave hjemmesiden i der er eks. Stones Webwriter eller Frontpage som findes i Office pakken.

Dreamweaver MX er efter min mening alt for avanceret til en nybegynder!!!

Held og lykke og god fornøjelse...

mvh
Taliskoko

PS.
Bliver du bidt af det, så køb dig et webhotel og domæne, det gør tingene meget nemmere at lave og teste. www.b-one.dk eller www.cliche.dk

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-02-05 16:22

Doh... Glemte lige... For at lægge siden ud på nettet, skal du bruge et ftp-program, men det kan også være du kan oploade via dit webhotel. Men nu ved hvad du skal gå efter for at uploade din side til nettet.
Jeg bruger cute ftp.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-02-05 16:51

Jeg vil nok mene, i hvert fald for mig og mange andre nybegyndere, der ikke er så teknisk "minded", - er alt om html-koder som græsk for et almindeligt dansktænkende menneske. Html-kurser er nok mere relevant, når man først har prøvet at lave en hjemmeside ved hjælp af WYSIWYG, som "gangster50" nævner. Der efter er det værd at prøve med html-koderne. Det er jo også sjovt at få sat op en hjemmeside rimeligt hurtigt, uden alt det tunge forarbejde med koder. Kig ved din internetudbyder, om der tilbydes gratis hjemmesideprogram. Du kan også drage fordel af at købe et webhotel og domæne, hvor der normalt også tilbydes gratis hj.s.program. Her er et link til nybegynderhjælp som du kan bruge, hvis du f.eks. vil lave hjemmeside i FrontPage. http://www.ritaolesen.dk/ Du kan også søge på nettet (f.eks.google) under hjemmsider WYSIWYG, for selv at finde gratis hjemmeside-tilbud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-05 20:54

hvis du er absolut nybegynder kan du forsøge dig på www.webbyen.dk med gratispakken - så får du sikkert blod på tanden og forsøger dig med noget der kræver mere

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 06-02-05 20:03

Jeg bruger selv noget så prof som notesblok HeHe

min server er hosted af b-one og jeg har lært alt jeg ved på html.dk

nu du er igang så tjek lige min side www.andeware.dk

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 03-03-05 09:57

du kan også kigge ind forbi http://webmaster.hephey.dk - hvor du både finder artikler omkring det grafiske du kan lave til en hjemmeside, men også hvordan htmlen er bygget op og hvordan søgemaskinerne finder dig.

Godkendelse af svar
Fra : bhermann

Dato : 23-03-05 15:45

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-03-05 09:56

Jeg siger tak.

mvh
jakjoe