/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Mailformular i ASP
Fra : Anli
Vist : 580 gange
200 point
Dato : 31-01-05 07:22

Når jeg sender en meddelelse fra min mailformular - gennem mail_sender.asp site får jeg følgende fejlmeddelse:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
Server.CreateObject Failed
/mailformular/mail_sender.asp, line 16
800401f3

Er der nogen der kan hjælpe mig her!!
Min hostudbyder understøtter ASP.
Det er et problem jeg har tumlet med længe og havde egentlig opgivet det, men prøver nu her i dette forum.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 31-01-05 09:56

Må vi se den kode du bruger til at oprette mail-objektet?
Det er ikke sikkert din udbyder tillader afsendelse af mails, og hvis den gør så er det ikke altid standard mail-objektet (cdonts) der kan bruges.
Hvilken udbyder har du?

Kommentar
Fra : AeroByte

Dato : 31-01-05 13:12

Smid koden så skal du få hjælp.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 31-01-05 15:10

Jeg har Wannafind som hostudbyder. De har været med fra starten og givet mig det script jeg skal indsætte i mail_sender.asp scriptet.

Koden til scriptet kan ses på denne adresse, hvor det også fremgår at jeg behøver at indsætte et lille script fra min hostudbyder.
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/aspmailscript.asp

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 31-01-05 16:07

Hvis du ikke kører andet end det der er i det eksempel du henviser til, så er det en af de to linier der giver fejl.

Kode
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
Set upload = Server.CreateObject( "w3.Upload" )

Kig på din kode og find ud af hvilken af de to linier der er "line 16".
Smid evt nogle linier ind imellem så det er tydeligere at se.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 31-01-05 18:06

Det er denne kodelinie her det er galt med, har jeg nu konstanteret.

Kode:
Set upload = Server.CreateObject( "w3.Upload" )

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-02-05 09:57

Jeg har været inde på Wannafind's side og kan se ( http://www.wannafind.dk/produkter/aspkomponenter.asp ) at de IKKE har installeret w3.Upload komponenten. Det er så derfor det ikke virker

Du kan bruge en af de 2 upload komponenter de har installeret istedet.
aspSmartUpload. Læs hvordan her: http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/
AspUPLOAD. Læs hvordan her: http://www.aspupload.com/manual.html

På begge komponenters hjemmesider er der kode-eksempler så du kan se hvordan de skal bruges.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-02-05 10:02

Hmm.. efter at have kigget lidt på det kode-eksempel du kom med kan jeg se at du bruger jo slet ikke upload funktionen til noget.

Hvis du sletter linien
Kode
Set upload = Server.CreateObject( "w3.Upload" )

og derefter udskifter alle de steder der står "upload" med "request". Så skulle det gerne spille.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 01-02-05 12:02

Harlekin - sådan set har du besvaret mit spørgsmål posetivt, da jeg nu ingen fejlmeddelelse får mere når jeg sender en meddelelse.

Hvis du går ind på denne site her vil du se at der mangler noget i svar meddelelsen når man har sendt:
http://www.oresundshave.dk/mailformular/formular.htm

Kan du hjælpe mig her.
Kan du også fortælle mig hvorfor jeg ikke får sendt beskeden hjem via min email adresse som er indsat i mail_sender.asp

Kan du eller en anden hjælpe er der flere point at hente.

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-05 13:18

For at du sender en mail afted skal du i linien
Kode
if not msg.Send("websmtp.domæne.dk") then

skrive Wannafind's mail-relay istedet. Du skal altså bytte linien ud med:
Kode
if not msg.Send("pasmtp.tele.dk") then

Og for at du kan læse det der bliver sendt med formen skal du på HTML formen slette: enctype="multipart/form-data"
Altså skal
Kode
<form id="kontakt" method="post" action="mail_sender.asp"
enctype="multipart/form-data">

byttes ud med
Kode
<form id="kontakt" method="post" action="mail_sender.asp">

Så wirker det.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 01-02-05 15:49

Harlekin - tak for indsatsen, alt ser ud til at virke.
Du får extra 100 points.

Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 01-02-05 15:50

Tak for svaret og hjælpen Harlekin.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 01-02-05 15:52

Jeg lovede dig Harlekin extra 100 points, hvordan overfører jeg dem til dig?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-02-05 15:57

De fleste der giver ekstra point opretter et nyt spørgsmål og giver det overskriften "til xxxx".