/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Omnibook 6100 re-installation
Fra : elprepso
Vist : 261 gange
500 point
Dato : 29-01-05 08:18

Jeg er ved at installere Win XP på en Hp Omnibook 6100 PIII 933Mhz 10Gb harddisk, 128Mb Ram.. Det går også meget
godt,sådan da. Jeg booter op og den kører fint igennem første del af > installation. Så genstarter den og win xp logoet kommer op og den starter
anden del af installationen, men her går det galt. Den siger at der er 39
minutter tilbage af installationen, men der sker intet. Den hænger bare.
Jeg har opdateret biosen til den nyeste version og jeg har prøvet at skifte harddisken over i en anden bærbar, der kunne man godt installere win xp, derefter satte jeg den tilbage til Omnibooken og prøvede at starte op, men det vil den ikke den siger manglende styresystem, ??
Jeg har set at maskinen skulle kunne køre med Xp.

Er der nogle der har en god idé til hvad der går galt og hvordan det løses?

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 29-01-05 11:59

Prøv at kontroller boot rækkefølgen I bios Hvis den eksempelvis starter på CD eller a: vil den nok komme med den fejl..

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : elprepso

Dato : 31-01-05 07:27

Hej Peter
Tak for svaret, men jeg tror ikke lige at det er det der er problemet, selvfølgelig har jeg sørget for at skifte boot rækkefølgende ellers kunne jeg jo slet ikke påbegynde en installation.
Jeg har enda prøvet flere forskellelige styresystemer så som Linux, Win Me, Win 98, Win 2000, Win 95 ligemeget hjælper det, maskinen fryser ved det samme punkt hver gang.
Jeg kan godt boote på en dos diskette og lave fdisk, format, slette og lave partioner, men som sagt ikke installere et styresystem.
Jeg har også prøvet at pille cmos batteriet og biosen ud for at resete computeren, det hjalp heller ikke, jeg har kontaktet Hp, hvor beskeden er køb dig et nyt bundkort til en pris af 3500, så det er heller ikke en løsning.
Det virker som om der er en eller anden sikkerheds anordning der spærre for en installation, måske sikkerheds chippen ???, jeg ved det simpelthen ikke.

Mvh
Arne Nielsen