/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Kopier fra svar til FrontPage
Fra : H2
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 27-01-05 21:50

Hej

Jeg har lige skøb svaret på http://kandu.dk/dk/spg/57823
men svaret står i en sitat boks og jeg skal have det over på min hjemmeside i FrontPage.

Det jeg gør er at maker det i svaret og kopier

så går jeg over i FrontPage og slår den over på HTML og indsætter, men så ser det helt anderledes ud.

Hvad gør jeg forkert.

H2
el-hansen.dk

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-05 21:56

Du tager formatteringen med så prøv at indsætte det i notepad (notesblok) og kopiere det derfra så er det renset.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 27-01-05 21:56

hej der,
prøv at h-klik på det svar du ønsker og sig "vis kilde" her vil du se hvilken kodning der bruges, jeg er lidt i tvivl om hvad du ikke får med er det citat boxen du ikke får med ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 21:57

Du ved: Start - Programmer - Tilbehør - Notesblok

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 22:00

computersmeden>> Når man kopierer fra en hjemmeside får man lidt usynlig formatering med og da notesblok er formateringsfir kan man frigøre sig fra det uønskede. Problemet er, at man ved direkte kopiering får "oversat" nogle af koderne til noget helt andet

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 27-01-05 22:04

ja, men er det boxen han ønsker er det noget andet, og der kan du ikke bruge Noteblok
eller er der noget jeg ikke ved ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 22:10

Man skal ikke bruge citat/code boksen der kun har til formål at "forsøge", at sikre at koden bliver gengivet forståligt, men skal der kopieres skal tekst mm. renses, og det er ikk ekun på Kandu det er sådan.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 27-01-05 22:18

Ja det er det jeg er i usikker på, derfor venter svar fra H2
Citat
Det jeg gør er at maker det i svaret og kopier
så går jeg over i FrontPage og slår den over på HTML og indsætter, men så ser det helt anderledes ud

bemærk: SLÅR den over på HTML

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 22:26

Hvis man arbejder med Frpont Page, som denne kategori omhandler, skal man slå over på fanebladet html for at indsætte html koder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 22:27

alt hvad der er i boxen skal lige en tur i notesblok og så videre til FP i htm visning
Pas på der ikke kommer dobbeltkonfekt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 22:29

Skulle måske tilføje til ære for dem der ikke kender FP, at der er tre muligheder på almindelige sider:
Normal | HTML | Eksempel (som faneblade) Normal er til wysiwyg - HTML er til almindelig html kode/script indtastning - Eksempel er intern browser.

Godkendelse af svar
Fra : H2

Dato : 27-01-05 22:33

Tak for svaret BjarneD.
Det virker godt. TaK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 22:34

Nemli'

Kommentar
Fra : H2

Dato : 27-01-05 22:57

Hvis du er hurdig har jeg lige lavet et spørgsmål mere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-05 23:41

Jeg syntes lige, at du skal have dette link, som sikkert kan inspirere dig i arbejdet med Front Page:
http://www.ritaolesen.dk/hjemmesider_med_frontpage_oversigt.htm

Kommentar
Fra : H2

Dato : 28-01-05 00:01

Tak det ser da spændende ud