/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Mikrofon virker ikke
Fra : hansen9
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 24-01-05 21:41

Jeg har en IBM NetVista med integreret lydkort på bundkortet. Det er et Intel 82801AA AC'97-lydkort. Jeg hat 2 headset, men ingen af dem virker på mikrofonen over nettet. De virker fint lokalt. Jeg forsøger at bruge Yahoo-messenger. Den eneste lyd der kan komme igennem er fra mit Logitech Quickcam, og det brummer naturligvis (ikke nødvendigvis fordi det står lige ovenpå højtaleren).
Men hvorfor pokker vil de headset ikke virke, hørebollerne virker fint. Det er givet et driverproblem, jeg nægter at tro at jeg er den første der har haft det problem. Hjælp mig, please......

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-01-05 21:47

Har du aktiveret det inde i bios ?

Har du prøvet at installere de drivers som følger med bunkorts cd´en ?

ellers prøv at gå ind på bundkortets hjemme side og hent nogle nye drivers

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-01-05 21:57

Hej CyberfishY
Tjah desværre, jeg har prøvet den med de nye drivers. Jeg ved ikke hvorfor, men når det er 2 headset har jeg en fornemmelse af at det er en kamp mellem camera-mikrofonen og headsettene. En kamp som cameraet vinder hver gang. Cameraet er USB, så jeg har prøvet at pille det fra - uden held og selvfølgelig uden billede
Jeg tror selv der er en driver konflikt, jeg nægter bare at tro jeg er den første der har prøvet det.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 24-01-05 21:58

I indstillinger for lyd og billede er der et flueben du skal sætte når du bruger headset

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-01-05 22:09

Hmm, lyd og billede findes nok ikke lige i min XP-pro.......

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 24-01-05 22:14

hvad med at se om der er flueben eller ej i lyd iconet nede i menubaren..under den enhed du skal bruge

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 24-01-05 22:16

Ser først nu at det er yahoo messenger,undskyld

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-01-05 22:18

CyberfidhY: Ja, den havde jeg jo desværre også tænkt på. Der er altså noget mystisk her, jeg nægter at tro at heg har to headset der ikke virker. Noget må konflikte..... Men mine hardwareindstillinger siger at alt virker korrekt - virkeligheden siger noget andet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-01-05 00:04

I MSN messenger skal man i funktioner bruge guiden "lyd og videojustering". Så mon ikke det er noget nær det samme i yahoo messenger?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 00:40

jo nemlig pallebhansen under help og audio setup wizaerd

mikrofon skal der sættes flueben i under lydinstillinger når du bruger headset forresten

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 25-01-05 00:43

tilbehør - underholdning - lydstyrke............
kontroller at skydeknappen under mikrofonlydstyrke står ca halvt oppe og slå fra ikke er markeret og at marker er markeret.
vælg egenskaber i menuen indstiolinger og marker punktet indspilning og klik ok
klik start - programmer - tilbehør - underholdning og lydoptager igen - og test så mikrofonen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-05 00:44

alternativt så brug mikrofonerne i stedet for ørebøffer
byt rundt på stik osv osv

godnat

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 30-01-05 21:38

Tak for svaret miritdk. Ved du bare alt? Når man kan sidde og flytte på alle lydinstillinger, hvem tænker så på at man skal ind under underholdning og aktivere indspilning? Godt vi har kandu.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-05 22:37

haha nej jeg ved ikke alt - langtfra - hvis jeg gjorde ville livet sikkert også være temmelig kedeligt ikke ??? men jeg har en fornemmelse af at lige den funktion kan bruges af de fleste - det underlige er så at mange slet ikke skal gøre noget - se den har jeg luret længe på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-05 22:39

ps forresten - så kan det undre mig at du ikke brugte den indbyggede wizard under help i yahoo og fik noget ud af det - den er temmelig unik

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-01-05 22:50

Det gjorde jeg faktisk. Men den løste ikke problemet. I starten fordi jeg havde et camera med indbygget mikrofon. Da jeg pillede det fra, konstaterede den bare at der ikke var lyd. Ved ikke lige hvor unikt det er

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-05 22:53

jaja - alt er jo lidt forskelligt når det kommer til stykket

Mit cam røg hver eneste gang jeg prøvede at installere mit nye headset i starten - men heldigvis fandt jeg da ud af det - men det er rigtigt - det er ikke altid logikken lige er så logisk

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-01-05 22:56

Ooops, og pt er mit camera pillet fra, tør jeg nu slutte det til igen? Ok, jeg har slået mikrofonen fra i softwaren, så mon ikke det går

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-05 23:12

det skal nok gå - ellers har du da noget at beskæftige dig med