/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Boligsikring/Kontanthjælp
Fra : Briz
Vist : 1982 gange
50 point
Dato : 24-01-05 11:04

Her i Randers Kommune er der et såkaldt loft over hvor meget man må modtage i kontanthjælp. Det betyder i praksis at hvis man er på forsørgertakst, så mister man sin boligsikring efter 6 mdr på kontanthjælp. I mine ører lyder det dog godt nok mærkeligt at man fjerner boligsikringen fra de i forvejen økonimsk trængte, som en straf for at have været på kontanthjælp for længe. Specielt hvis man ser det i sammenhæng med sagen om børnechecken, der jo har vist sig umulig at stoppe, selv til folk der ikke ønskede at modtage den.
Nå, men mit spørgsmål er, om dette tiltag kun gælder for Randers Kommune, eller om det er noget der er generelt for hele landet. Min tillid til folkene på Randers Kommune og deres omgang med lovgivningen, er nemlig ikke længere ret stor.

Kommentar
Fra : silverfoxdk

Dato : 24-01-05 11:15

davs, det lyder som et meget spec, problem for Randers kommune,jeg har boet flere steder i danmark og ikke stød ind i det problem, lyder som noget egulært fusk, idet bolig sikring og kontanthjælp er 2 forskellige instanser, men prøv at kikke ind på www.ladk.dk, der kan du ente finde et svar eller spørge.
silverfoxdk

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-05 11:22

Prøv at læse denne side

http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,380789&_dad=portal&_schema=PORTAL

der er et loft for den kontante ydelse efter 6 mdr. på kontanthjælp.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-01-05 11:26

god besvarelse ans .. men undrer mig over du kan svare 11.22 når klokken kun er 11.15 hos mig.. kommer du fra fremtiden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-01-05 11:29

snaptil

Det er kandus ur, der går for hurtigt ca. 5-6 minutter

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 24-01-05 12:40

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : 1hurra

Dato : 24-01-05 12:48

I henhold til Lov om Aktivsocialpolitik er der loft på hvor meget man må få udbetalt efter 6 mdr, i dette regnes også boligsikring.

Hvis man ikke er på kontanthjælp, få det ikke nogen betydning få din kontanthjælp.

Jeg er ked at sige det, men Randers Kommune er i deres gode ret, da det er politisk bestem inden i folketinget.

Kommentar
Fra : 1hurra

Dato : 24-01-05 12:51

UPS der skulle jo står at det ikke få nogen betydning for din boligsikring.

Og ja, det er dumt, at træde på dem der i forevejen ligger ned