/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
ASP/form problem!!
Fra : chc81
Vist : 592 gange
150 point
Dato : 18-01-05 12:24

Hej

Jeg er ved at blive godt frustreret over et db forespørgsel. Point til den der kan få det til at fungere som ønsket.

Jeg ønsket at finde den rigtige bil ud fra to selectbokse (form). Når man f.eks har valgt opel, skal den anden boks opdatere, således at man ikke kan vælge "Opel 307".

Problemet kan ses her:
www.autocarelemvig.dk/pris

Koden der giver problemer ser således ud:

<form method="get" action="default.asp" name="fabriform">
<select size="1" name="fabri" id="fabri" onChange="maerke()">
<option selected="selected" disabled>::Vælg mærke::</option>
<%
dim rs,strSQL
strSQL = "SELECT DISTINCT(maerke) FROM bil"
Set rs = cn.Execute(strSQL)

Do
Response.Write "<option>" & rs("maerke") & "</option>"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
%>
</select>
</form>
</td>
<td>
<form method="get" action="default.asp" name="modelform">
<select size="1" name="model" id="model">
<option selected="selected" disabled>::Vælg model::</option>
<%
dim rs2,strSQL2,strmaerke
Set strmaerke = Request.QueryString("fabri")

strSQL2 = "SELECT model FROM bil"
Set rs2 = cn.Execute(strSQL2)

If not rs2.EOF then
strSQL2 = "SELECT model FROM bil WHERE maerke='strmaerke'"
Set rs2 = cn.Execute(strSQL2)
End If

Do
Response.Write "<option>" & rs2("model") & "</option>"
rs2.MoveNext
Loop While Not rs2.EOF
%>
</select>
</form>

Første <form> synes at fungere, men det er som om den går i stå. Det nederste af siden bliver ikke uploaded..

Håber nogen kan hjælpe!
- Carsten

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-01-05 17:16

Det virker da på www.autocarelemvig.dk/pris ..

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 150 point
Dato : 18-01-05 17:44

Hej Carsten
Jeg kan ikke løse dit problem, men hvorfor vil du have det i to forms??

Jeg har lavet noget tilsvarende på www.rowland.dk det virker. Dog har vi ingen biler på der lige nu

Lis

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 18-01-05 17:51

Ja, nogenlunde. Men nu har problemet ændret sig...
Der er nogle lappeløsninger, defaultværdien af den ene menu er "::Vælg model::" så den sendes med i URL'en

URL'en skal jo gerne se sådan ud når man f.eks vælger Opel:
http://www.autocarelemvig.dk/pris/default.asp?fabri=Opel

Her er en opdateret kode:

<td>
<form method="get" action="default.asp" name="fabriform">
<select size="1" name="fabri" id="fabri" onChange="maerke()">
<%
dim rs,strSQL,query
strSQL = "SELECT DISTINCT(maerke) FROM bil"
Set rs = cn.Execute(strSQL)

If Request.QueryString("fabri") = "" Then
Response.Write "<option selected=&quot;selected&quot; disabled>::V&aelig;lg m&aelig;rke::</option>"
End If

Do While Not rs.EOF
If rs("maerke") = Request.QueryString("fabri") Then
Response.Write "<option selected=&quot;selected&quot;>" & rs("maerke") & "</option>"
Else
Response.Write "<option>" & rs("maerke") & "</option>"
End If

rs.MoveNext
Loop
%>
</select>

<select size="1" name="model" id="model" onChange="maerke()">
<%
dim rs2,strSQL2,strmaerke
Set strmaerke = Request.QueryString("fabri")

If Request.QueryString("model") = "" OR Request.QueryString("model") = "::Vælg model::" Then
Response.Write "<option selected=&quot;selected&quot; disabled>::V&aelig;lg model::</option>"
End If

strSQL2 = "SELECT model FROM bil WHERE maerke='"& strmaerke &"' ORDER BY model"
Set rs2 = cn.Execute(strSQL2)

Do While Not rs2.EOF
If rs2("model") = Request.QueryString("model") Then
Response.Write "<option selected=&quot;selected&quot;>" & rs2("model") & "</option>"
Else
Response.Write "<option>" & rs2("model") & "</option>"
End If

rs2.MoveNext
Loop
%>
</select>
</form>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<%
If Request.QueryString("fabri") <> "" AND Request.QueryString("model") <> "::Vælg model::" Then
Response.Write "<p>Prisen beregnes</p>"
End If
%>
</td>

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 18-01-05 17:55

LisBJensen
"Hej Carsten
Jeg kan ikke løse dit problem, men hvorfor vil du have det i to forms??

Jeg har lavet noget tilsvarende på www.rowland.dk det virker. Dog har vi ingen biler på der lige nu"

Jeg har 397 poster i min database, så det er for at begrænse antallet man skal søge gennem

- Carsten

Godkendelse af svar
Fra : chc81

Dato : 16-02-05 00:36

Én skulle jo have point