/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mundruger pleje
Fra : Jay_nike
Vist : 444 gange
10 point
Dato : 13-01-05 11:31

jeg har 1 han og 3 hunner den ene hun er 100% sikker med æg i munden, men har ikke et yngle akvarium har et 300 liters akvarium. kan hunnen godt klare den, alså få en velykket ægruning og fødsel....!!!! og kan det passe at hun jagter de andre hunner væk vis de kommer for tæt på... hun har ca. haft æg i munden i 3 dage vil hun blive for udmattet af at jage de andre hunner væk.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-01-05 11:58

prøv at kigge lidt på http://www.hojleddet.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-01-05 11:59
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 13-01-05 12:53

Indtil ynglet når en vis størrelse, skal forældrefiskene nok passe på ungerne.
Hver gang de andre fisk kommer for tæt på, bliver de jaget væk, og ungerne kommer i sikkerhed i munden på forældrefiskene.
Men på et tidspunkt når ungerne når en vis størrelse, gør de det ikke mere, og så kan de godt risikere at blive ædt af de andre.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jay_nike

Dato : 14-01-05 12:43

Endeligt et svar jeg kan bruge... mange tak.....

Godkendelse af svar
Fra : Jay_nike

Dato : 10-03-05 13:53

Tak for svaret dova.