/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
At gemme en fil på klientens maskine
Fra : pernilleE
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 13-01-05 01:54

Hej alle,

Jeg er i gang med et lille php-program, som laver en xml-fil udfra nogle felter, som brugeren har udfyldt. Jeg vil gerne gemme denne xml-fil på brugerens maskine. Jeg har altså brug for, at der dukker et vindue op, som præsentere brugeren for "denne computer" og giver mulighed for at kunne angive ønsket placering i filsystemet.

Hvordan griber man det an? Er Java Script løsningen?

Mvh
PernilleE

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 13-01-05 09:21

Du laver det med alm. html :

Kode
<a href="sti/MIN_FIL.xml">Gem XML fil</a>

Så får brugeren automatisk klientsystemets download prompt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeppebundsgaard

Dato : 13-01-05 10:23

Ja, for ellers er det Active-X (som vist er microsofts teknologi og derfor næppe virker på andre browsere...) - og det kræver at brugeren ændrer sikkerhedsindstillinger i browseren...

Godkendelse af svar
Fra : pernilleE

Dato : 13-01-05 18:25

Det var jo ik' så svært
- tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-01-05 09:33

pernilleE -> Nogle browsere vil åbne linket i et nyt vindue og blot vise indholdet af *.xml filen. derfor bør du evt. skrive til brugeren :

Citat
Højreklik på dette link og vælg : Gem som...

..i stedet for linkteksten : Gem XML fil

</MOLOKYLE>