/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
frontpage: samme størrelse ved all opløs~
Fra : Horst
Vist : 681 gange
50 point
Dato : 12-01-05 20:10

Hej,
kan man konfigurere et billede ( i frontpage) således at det vises i den størrelse, man har lavet med opløsningen på sin egen skærm, ved forskellige opløsninger på andre PC´er.?

Mvh.
Horst

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 20:13

Hvis din side og billedstørrelser laves i % så følger det browseren.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-01-05 20:16

Når du "vis i browser" klikker oppe på [] til venstre for X kan du ændre størrelsen på "din skærm" og se resultatet. Der kan trækkes/skubbes nede i højre hjørne.

Accepteret svar
Fra : NoName7620

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-05 01:29

Dårlig ide at lade browseren bestemme størrelse v.h.a. %. Hvis f.eks. dit billede er sat til 50% vil der jo være en del forskel på om din gæst har stor menulinjen med adressefelt og statuslinje i bunden på sin skærm vil det jo tage en del af billede højden og dermed trække den breddere - altså kort sagt lave om på højde/bredde forholde og hvis det er personer på billedet vil de derfor se tykkere ud end i virkeligheden

Godkendelse af svar
Fra : Horst

Dato : 17-01-05 12:18

Tak for svaret NoName7620.