/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Adgangskrontrol til xp
Fra : johnl
Vist : 743 gange
50 point
Dato : 20-08-02 15:50

hvordan fjerner vi adgangskrontrol når vi starter xp op og hvad er oversagen til at det tager næsten 3 minutter før at den er klar

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 20-08-02 17:23

Trykker I Annuller når den starter op, eller skriver I en kode ?

Prøv næste gang, at skrive et navn og UNDLADE ADGANGSKODE og tryk OK, så mener jeg den skulle være der.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 20-08-02 21:07

Ja det er rigtig nok men jeg vil have den helt væk så det ikke popper op.

mvh John

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 00:17

Hej John,

så vidt jeg husker er der en funktion hvor man ka' vælge at det er den samme der logger på hver gang, så Win XP eller Win 2000 for dens sags skyld "hopper" over dette vindue hvor du ska' skrive brugernavn og password... jeg ka' desværre ikke lige huske hvordælen det er man skal gøre det... men når jeg finder det, hvis der ikke er en anden der ved det og skriver det før... så ska' jeg nok melde tilbage når jeg har fundet det...

mht. til opstart er der en funktion hvor du ka' slå forskellige programmer fra i din opstart... programmet hedder MSconfig, og ka' startes på følgende måde... -->
tryk på "start" --> tryk på "Kør" --> indtast "msconfig" og derefter tryk på knappen "OK"...
her ska' du så vælge i det vindue der popper op, fanebladet "Startup" eller bare "Start" det er det faneblad længst ude til højre... så ka' du se hvilke ting der bl.a. starter op sammen med Windows...

du ka' evt. skrive ned hvilke programmer der er der, og så poste dem her, hvis du er i tvivl om hvilke du ka' slå fra...
men hvis Loadqm.exe er en af dem ka' du roligt slå den fra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 21-08-02 20:42

mobsynce-nerpchek-navapw32-mmkdb-keyed-iamapp- msmsgs-ctfmonn-microsoft office-addobe gamma loa-powerreg scheudler-
Hej Starup . Det skulle være hvad der står håber det kan hjælpe

mvh
John

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 21-08-02 22:28

Hej Traic.
Den skriver client Serivce for netwarer har dekartiveret siden og den skal fjernes først hvordan gør vi det på forhånd tak ..

mvh
John

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 22:40

Hej John,

microsoft office ka' godt slåes fra, der er ingen grund til at ha' den til at starte med op sammen med Windows... umiddelbart vil jeg tro det er fastfind eller office panelet, men den ka' i hvert fald roligt slåes fra... bruger en del resourcer og er nok en af grundene til at opstarten ta'r noget tid...

afhængigt af om du bruger din Schedular til noget, ka' denne også slåes fra...

bruger du Messenger til noget? hvis du ikke gør ka' den også slåes fra... (msmsgs)

mobsync.exe ka' også slåes fra...

adobe gamma er jeg ikke hel sikker på... men de 4 nævnte overstående programmer ka' du roligt slå fra i din opstart

men ellers er der en liste her... "Startup Programs - Useless"... -->
http://www.greatis.com/regrun3useless.htm

mht. til blank password vil jeg nu ikke anbefale at du bruger det, pga. sikkerheds hensyn... jeg ka' desværre ikke huske hvor den funktion med automatisk logon er... men den søger for at udfylde logon felterne Bruger og password for dig... så ka' du automatisk logge på uden at ska' udfylde noget, samtidig med at din computer er beskyttet udefra... så udvedkommene ikke bare ka' få adgang til din computer, som de ka' hvis der ingen password er...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 21-08-02 22:59

Hej Starup
det har jeg gjort og så starter den op i valgfri start er det rigtig?

mvh
John

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 23:10

Hej John,

øh... jeg er ikke helt med på den... valgfri start, hvordan mener du?

hvis det er mht. til MSconfig så er det korrekt... idet du har valgt nogle komponenter fra og derved gjort den til valgfri... men hvis det er mht. Automatisk logon så er jeg ikke helt med på det, idet jeg synes ikke jeg har oplevet noget med Valgfri start i den forbindelse...

men hvordan er opstart tiden nu hvor du har slået de komponenter fra?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 22-08-02 14:51

Hej Starup
Det med valfri start det er i MSconfig.
Opstarten er næsten den samme tid

mvh
John

Accepteret svar
Fra : Traic

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-02 19:09

Hent Tweak-XP her: http://www.totalidea.de/tweakxpdown.shtml

Med dette program, kan du under "system+filoptimeringer" vælge "Auto-Logon". Skriv så Brugernavn og evt. kode og sæt flueben i "Aktivér Windows XP Auto-Logon" så skal du ikke igennem adgangskontrol mere når du starter op.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 22-08-02 21:08

Hej Traic.
Der skulle vel ikke findes en version der er på dansk da jeg nok har nået en alder hvor det er lidt svært at begynde at lærer sprog

mvh

John

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 22-08-02 22:43

Jo, den er vist på dansk - tryk på "Help+Settings" og så på "Program Settings". Ude til højre kan du nu ændre sprog.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 22:44

Hej John,

endelig fandt jeg det... der er et skærmbillede og en vejledning på dansk til Automatisk log on i XP...
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp

det med Valgfri start er rigtig nok mht. MSconfig, så funker det ihvertfald, men jeg forstår så ikke lige hvorfor den ikke er blevet bare en lille smule hurtigere af det...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : johnl

Dato : 23-08-02 11:19

Det er helt ok Starup Tak for hjælpen
mvh
John

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 11:50

Hej John,

det var da så lidt...

men har du så fået den til at logge automatisk på nu?

forresten hvor meget har du sat Norton til at scanne før starten?

mvh.

Strarup